Home » Santai » Kitalah Apa Yang Difikirkan

Kitalah Apa Yang Difikirkan

Assalammmualaikum..apa khabarnya semua? Mudah mudahan kita sentiasa di dalam rahmatNya.Bagi yang bertugas tu jalankan tugas dengan sebaiknya..sebab tugas itu adalah amanah kepada kita.Kalau tak jalankan tugas dengan sebaiknya maknanya kita tak amanah..manalah tahukan sambil ada yang melayan FB atau blog time kerja ni..sikit sikit tu bolehlah..janganlah sampai terabai kerja..Biasalah zaman dunia tanpa sempadan ni macam2 ada..kat mana mana ada capaian internet dan berbagai gadjet tersedia untuk digunakan..
Berbalik kepada gadjet yang serba canggih sekarang ni..ramai yang kata menimbulkan berbagai masalah..eh..suka hati je cakap macam tu..benda benda tu semua untuk kemudahan kita..kalau salah guna memanglah merosakkan..ada handphone berkemera canggih..yang pi duk rakam benda2 yang dot dot tu buat apa..dah ada memori kad yang kapasiti besar..yang pi simpan video lucah kenapa? Dan macam macam lagi ler gadjetkan serta yang tak sepatutnya di gunakan alat2 tu..
Kenapa nak salahkan kemudahan dan kecanggihan teknologi di atas kesalahan kita sendiri.Teknologi atau gadjet tu tak salah..yang salah orang yang menyalahgunakan benda tu..Macam laman sosial FB yang orang kata menyebabkan berbagai masalah sosial dan keruntuhan rumahtangga..eh bro anda sis..salah sendirikan yang suka melayan tak tentu pasal..zaman sekarang ni..mana yang sempat dia terkam je..sapa yang tak berhati hati akan jadi mangsa..
Jadi ..kitalah apa yang kita fikirkan..fikir untuk kebaikkan..baiklah jadinya..fikir buruk..buruklah jadinya..tepuk dada..tanya iman..kalau tanya selera..nanti lebih kepada nafsu je..

Check Also

The Red Warriors

Nama The Red Warriors Akan Ditukar ?

Nama The Red Warriors Akan Ditukar ? Itulah persoalan yang mungkin bermain difikiran peminat bolasepak …

2 comments

  1. rara pinkmafia

    betul tu.knp nk salahkan teknologi pulakkan.sepatutnya kena gunakan sebaik munkin.bukan menyalah gunakan.

  2. sendiri yang lalai…disalahkannya yang lain…

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *