Home » Motivasi » Kita Tidak Tahu Sentiasa Ingat Dan Bersedia

Kita Tidak Tahu Sentiasa Ingat Dan Bersedia

Dan jika esok aku lena tanpa terjaga, iringilah lenaku dgn kalungan doa. Kita Tidak Tahu Sentiasa Ingat Dan Bersedia.

Mati itu pasti

“Dari bumilah Kami ciptakan kamu, dan ke dalamnya Kami akan menggembalikan kamu dan daripadanya pula Kami akan mengeluarkan kamu sekali lagi”.-Surah Thaahaa ayat 55

“Tiap-tiap yang bernyawa akan merasai mati”.-Surah ‘Ali Imran ayat 180

Jangan terlalu asyik dengan kehidupan dunia ini sehingga lalai dan lupa akan akhirat, sedangkan akhirat itulah tempat kekal abadi.

Sekadar Berkongsi..ingatkan aku..

Check Also

ciri wanita cantik

Siapakah Wanita Cantik Itu Dan Cirinya

Siapakah wanita yang cantik? Adakah anda ? atau layakkah untuk anda mengatakan anda cantik? meh …

13 comments

  1. orang yang paling bijak adalah orang yang sentiasa mengingati mati…:)

  2. hidup InshaAllah..mati pasti…

  3. pesanan ini harus diingati setiap masa agar kita x mudah leka dan alpa.. terima kasih mengingatkan…

  4. saling ingat memperingati sesama kita….dan mati itu pasti , semoga kita mendapat husnul khatimah…amin….

  5. hal dunia dengan hal akhirat kena seimbang.. selalulah ingat mati.. baru takut nak buat dosa

  6. kita kena saling mengingati, itulah peranan manusia

  7. 🙂 saling ingat mengingatkan ntra kita. 🙂

  8. “Akak pun dah rasa dekat jer ni….tapi amalan belum cukup lagi nih…Astaghfirullah…selalu ingatkan anak2 supaya selalu bersolat dan berdoa,buat amal kebajikan..bkn apa,ank2 tu lah bekal kita kan..smga ank2 kita tergolong dlm golongan ank2 soleh dan solehah..Amin!”

  9. mati itu sudah pasti akan kehadirannya tidak kira cepat atau lambat…

  10. tanks kiz sbb peringatkan walo pun mc ingat..hehe..sesungguhnya mati itu milik setiap hidupan….

  11. Mati itu pasti..perbanyakkan lah amalan soleh kita kat dunia ni. tah bila turn kita. mgkin esok lusa. selamat beramal. terima kasih perkongsian 🙂

  12. ya allah..slalu teringt.slalu tkt.tp amal ibadahnya sama je.kalau ada peningkatan pn just a little.it shows how much u concern about the world rather than the after life,barzakh.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *