Breaking News
Home » Uncategorized » Kita Sama Sahaja..Ada Ke Patut??

Kita Sama Sahaja..Ada Ke Patut??

Hari ni aku penat..penat dengan dunia kerja aku yang berlambak..lagi bertambah penat bila aku melihat sesuatu yang tak sepatutnya dilakukan oleh seorang yang waras..waras dalam erti kata reti guna otak..!!Kisah bermula di sebuah kedai runcit..21/12/2010 3.30 pm..aku melihat bagaimana seorang OKU yang bisu kena marah dengan tuan kedai kerana bertanya suatu barang dengan bahasa isyarat..!!
Antara kata yang aku dengar..”kau kenapa tergoyang2 tangan..ingat aku faham ke bahasa kau tu..pergi cari sendiri..aku banyak kerja..kalau dah bisu tu janganlah pergi kedai ..menyusahkan orang je..!!” ermm macam ni lah lebih kureng apa yang aku dengar..!! ada ke patut???
Memang lah orang tu guna bahasa isyarat sebab dia bisu..kalau tak faham pun janganlah marah macam tu..walau pun yang kena marah tu tak faham orang lain dengar seh..!! Ingatlah sempurna ke..tak sempurna ke kita sama sahaja..tetap manusia yang punya hati..punya perasaan..punya maruah..!!kerana yang tak sempurna fizikal tu adakalanya lebih sempurna dari kita yang sempurna..
Kau memang tak patut la tuan kedai..!!

Check Also

Katharsis Album Terbaru Kumpulan Search

Katharsis Album Terbaru Kumpulan Search

Katharsis Album Terbaru Kumpulan Search. Lagenda kini kembali. Itu sudah pasti ungkapan peminat tegar muzik …

11 comments

  1. perhhh..kuang asam garam btoi dia tu…

  2. kesian OKU tu..
    sipa la org bang*ng tu..
    geram betul!

  3. satu hari nanti,bila kena kat dia,baru dia akan sedar…

  4. mmg kurengg……org2 camtu mmg jenis x sedar diri tu…cam baguih sgt…citttssssss….

  5. setuju sgt…

  6. aduuhhh….xberperikemanusiaan betul…

  7. kejam sungguh. tak patut tuan kedai tu marah.

  8. klu cik diva lah.. mmg xnk g dah kedai cam nie… kuwang haja.. jadi bisu tetibe kang padan muke

  9. kalau kite tak nak dah gi kedai tu melainkan kedai tu jelah yg plg dkt ngan umah.tak baik,kite semua tak tau nasib kite hr ni,esok,lusa.Allah balas cash je

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *