Home » Santai » Kita Juga Akan Lalui

Kita Juga Akan Lalui

“orang tua ni jalan terhegeh-hegeh..cepat ler sikit”..pehh indahnya bahasa..terusik jiwa..keh keh.Tak boleh sabar ke? Kau yang muda kenalah mengalah.Tenaga dah tak ada,badan dah tak kuat..mestilah dia slow-slow jalan.Mana kau tahu dia sakit ke..apa ke..dan ke ke yang lain.

Kata orang ( jangan harap orang je cakap..kita pun kena cakap gak )..yang tua dihormati..yang muda dikasihi..kalau tak silap aku la..kalau silap tolong ler betulkan..mudah cempedak diluar pagar,ambil galah tolong jolokkan..saya bapak budak baru belajar..kalau salah tolong tunjukkan..adeh..berpantun pulak dah jauh meleret dah aku ni..karang ada yang buat entri lak yang kata ada blog yang buat entri merepek..kah kah kah.

Berbalik pada cerita asal..kena ingat sebelum dia tua dulu dia muda gak macam kita..dan sekarang dah tua..biasalah beb..fitrah kehidupan.Jadi kenalah ingat yang kita juga akan lalui perkara yang sama..hari ini kita melekehkan orang..tiba masa esok kita lak kena..padan muka..habis masa tu nak salahkan sapa pula..fikirlah sendiri..

kenapa aku guna Kita..sebab untuk ingatan kita semua..termasuk aku lah tu..huhu..raya lagi ke?

Check Also

kanser usus

Awas Penyakit Ini Menyerang Siapa Sahaja

Awas Penyakit Ini Menyerang Siapa Sahaja. Tahukah anda bahawa kanser kolorektal atau lebih dikenali kanser …

4 comments

  1. pergh kejam bg ayat tu.. kesian kat pakcik dan makcik tua.. tp kadang2 tensen juga terutama sekali di jalan raya.. ngeee

  2. betul.. kita yg muda ni akan tua jugak.. buat baik dgn org tua. insyallah bila kita ttua nnti, org buat baik dgn kita

  3. selama aku bernafas x pernah lah x hormat org tua ni!..tapi selama aku hidup selalu aku x kasihi yang muda ni..lah yang muda setahun dari kita tu termasuk lah muda..ahaha..buat apo nak kasihi kan dah pandai carik nahas!

  4. ush,,nauzubillah,,,jgn la sy jd camtuh…xpnh lg ckp cmtuh…time kite sok,,ne taw lg teruk kite kene…emm~

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *