Breaking News
Home » Uncategorized » Keputusan Malaysia VS Taiwan | Chinese Taipei | 03-07-2011 |

Keputusan Malaysia VS Taiwan | Chinese Taipei | 03-07-2011 |


Nampaknya saingan yang di beri oleh Taiwan kepada pasukan negara agak sengit kali ini.Mungkin kelebihan bermain di tempat sendiri.Malaysia tewas 2-3 namun masih layak ke pusingan ke 2 bertemu Singapura.agg 4-4 ( kelebihan jaringan tempat lawan )

Jadi apa yang menjadi persoalan sejauh mana pasukan Malaysia mampu menghadapi tekanan kerana 2 gol penalti adalah sesuatu yang tak sepatutnya berlaku.3 penalti yang di hadiahkan untuk Taiwan namun satu dapat di selamatkan oleh penjaga gol negara.Nak salahkan pengadil..sikit sikit bolehlah..tapi pemain juga agak kelam kabut bila bertahan.

Kelemahan yang nyata sekali ialah man marking yang agak longgar selain ketumpulan barisan serangan yang gagal mengambil peluang terhidang.Harap lepas ni Datuk Rajagopal dapat memantapkan lagi kelemahan yang agak ketara dalam perlawanan tadi.Secara keseluruhan aku memang puashati dengan semangat juang yang di pamerkan oleh semua pemain cuma sedikit kesilapan yang memberi ruang taiwan menjaringkan gol.

Teruskan perjuanganmu Harimau Malaya..aku sentiasa bersama di kala menang atau kalah.Malaysia boleh..gunakan perlawanan persahabatan dengan 3 team EPL Arsenal,Chelsea dan Liverpool untuk memantapkan pasukan sebelum berdepan Singapura.Pemain terbaik pilihan aku Amirul Hadi dan Shafiq Rahim.

Check Also

Katharsis Album Terbaru Kumpulan Search

Katharsis Album Terbaru Kumpulan Search

Katharsis Album Terbaru Kumpulan Search. Lagenda kini kembali. Itu sudah pasti ungkapan peminat tegar muzik …

8 comments

  1. nsib baik layak.. game 2nd half agak teruk.. hrp2 next game x berlaku kesilapan mcm tadi, huh…

  2. i hope the next match nnt malaysia bley menang ! bring the victory to our country 🙂

  3. takpe2. hope diorang tengok balek performance diorang

  4. @Nur Aizureen Md Zahir harap lepas ni ngauman harimau malaya boleh terus mematikan langkah lawan..

    Menang kalah Malaysia tetap di hati..

  5. @Fathiah Hamim Rajagopal mungkin dah nampak sesuatu dari perlawanan tadi..

  6. nasib baik agregat seri..gol tempat lawan berpihak kat malaysia…kalau tidak putih mata awal…

    apapun hidup Harimau Malaya!!!

  7. alhmdllah layak 🙂

    papepon gua bg 5 star tuk freekick aidil ..hehe ^^ superb !

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *