Menu Tutup

Kenapa Ramai Sangat Tu ..

Assalammualaikum .. panas petang ni..cubaan.Hari ini hari sabtu..kerja tetap kerja.Cuma balik dari pejabat tadi aku terpandang ramai orang berkumpul bawah pokok tepi jalan.Eh nak kata ada lelong tak ada apa yang di lelong.Tapi nampak ramai macam ahli mesyuarat tepi jalan.Kalau buat mensyuarat memang cukup korom eh ni.

Bila aku menghampiri tempat tu…sorang hulur kertas putih..yang seorang lagi hulur duit..yang hulur duit tu sorang tu..yang hulur kertas tu sorang..tekong besar la kot..sah sudah..dia orang ni tengah membeli sup ekornombor ekor tak berlesen bawah pokok ni.Alahai..bulan puasa ni pakcik,hormatlah sikit. ( kenapa pakcik..sebab aku tengok semua dah berumur ).Masa bulan puasa pun langgar je..bila aku pandang ada yang senggih2 kerang busuk..sebab ada antaranya yang aku kenal..malu ler tu..malu ngan tuhan pakcik..saya ni manusia je.

Jadi sejauh mana kita menghormati bulan ramadan ini.Kalau tak puasa pun hormatlah(tapi janganlah semata-mata nak hormat je sampai senjaga tak puasa).Kalau ia pun kaki ekor tegar,cuti2lah sebulan ni..kalau cuti terus lagi bagus..tak kaya pun aku tengok sejak pakcik berkecimpung dalam bidang tikam menikam ini..!!

Entri ini merapu meraban..maaf jika salah silap dan selamat berpuasa…hehe!

11 Comments

  1. Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine

    tau xpe.. xkire la bulan ramadan ke, bulan biasa ke, berjudi ne tetap haram.. banyak umat islam yang masih xtakut ngan hukuman allah kn 🙁

  2. Bob Merley

    yg biase aku nampak, kaki2 nombor ekor ni biasenye yg tua. tu yg aku nampak la. dah nk mampos pon buat keje camtu. isk3

  3. josrevalution

    er..nape kiz x tikam sekali!!..hahaha…gurau je,..ehem…kiz memang aku nie pun kengkadang menikam gak tp skg dah x da..seblom nie perna r aktif dlm beberapa bulan,yg kena baru hampir seribu,tp yg lepas mungkin dah 5k lbh..huhu….nanti bilah jumpa pakcik2 tu kiz beri lah teguran sikit..kan pahala tu..hehehe…

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *