Breaking News
Home » Uncategorized » Kenapa Ramai Sangat Tu ..

Kenapa Ramai Sangat Tu ..

Assalammualaikum .. panas petang ni..cubaan.Hari ini hari sabtu..kerja tetap kerja.Cuma balik dari pejabat tadi aku terpandang ramai orang berkumpul bawah pokok tepi jalan.Eh nak kata ada lelong tak ada apa yang di lelong.Tapi nampak ramai macam ahli mesyuarat tepi jalan.Kalau buat mensyuarat memang cukup korom eh ni.

Bila aku menghampiri tempat tu…sorang hulur kertas putih..yang seorang lagi hulur duit..yang hulur duit tu sorang tu..yang hulur kertas tu sorang..tekong besar la kot..sah sudah..dia orang ni tengah membeli sup ekornombor ekor tak berlesen bawah pokok ni.Alahai..bulan puasa ni pakcik,hormatlah sikit. ( kenapa pakcik..sebab aku tengok semua dah berumur ).Masa bulan puasa pun langgar je..bila aku pandang ada yang senggih2 kerang busuk..sebab ada antaranya yang aku kenal..malu ler tu..malu ngan tuhan pakcik..saya ni manusia je.

Jadi sejauh mana kita menghormati bulan ramadan ini.Kalau tak puasa pun hormatlah(tapi janganlah semata-mata nak hormat je sampai senjaga tak puasa).Kalau ia pun kaki ekor tegar,cuti2lah sebulan ni..kalau cuti terus lagi bagus..tak kaya pun aku tengok sejak pakcik berkecimpung dalam bidang tikam menikam ini..!!

Entri ini merapu meraban..maaf jika salah silap dan selamat berpuasa…hehe!

Check Also

stadium baru JDT

Gambar Rekabentuk Dan Konsep Stadium Baru JDT

Gambar Rekabentuk Dan Konsep Stadium Baru JDT. Satu majlis pelancaran rekabentuk dan konsep stadium bola …

11 comments

  1. begini lah manusia akhir zaman

  2. nak kaya cepat punya pasal.. haihh org kita =_=

  3. tak paham kenapa org suka berjudi ni?? dah lah membazir duit je. Duit tu baik beli roti john untuk berbuka puase nnt :))

  4. ishhkkk..
    hormatlah bulan ramadhan pak cik oii..
    buat malu je..

    smg pakcik dan pakcik tu insaf dan mendapat hidayahNYA..

  5. Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine

    tau xpe.. xkire la bulan ramadan ke, bulan biasa ke, berjudi ne tetap haram.. banyak umat islam yang masih xtakut ngan hukuman allah kn 🙁

  6. apo lae..poe monughun la… kih kih kih.. kok ado brg lamo jom… kih kih

  7. yg biase aku nampak, kaki2 nombor ekor ni biasenye yg tua. tu yg aku nampak la. dah nk mampos pon buat keje camtu. isk3

  8. judi ni kalau dah lekat pada diri sampai ke tua tak boleh nak buang….

  9. ::ini belog saya . cinta hati saya::

    bulan pose pom ade yang berjudi ye

    membazir duit je

  10. er..nape kiz x tikam sekali!!..hahaha…gurau je,..ehem…kiz memang aku nie pun kengkadang menikam gak tp skg dah x da..seblom nie perna r aktif dlm beberapa bulan,yg kena baru hampir seribu,tp yg lepas mungkin dah 5k lbh..huhu….nanti bilah jumpa pakcik2 tu kiz beri lah teguran sikit..kan pahala tu..hehehe…

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *