Menu Tutup

Kenapa Kau Langgar ? Itukan Thundercat !

Sebenarnya bukan cerita ap pun.Cuma aku tertarik dengan entri dari sahabat blogger kita ni. Yang bertajuk Makhluk ini juga punya perasaan. Cerita kat situ tentang kisah kucing yang kena langgar. Jadi aku nak kongsi sikit pengalaman aku tentang langgar-langgar kucing ni…opss tapi tak langgar lagi tau..
Ye aku pernah nak langgar kucing yang melintas jalan.Tapi masa tu aku bawa tak laju.Jalan-jalan petang sekitar kampung naik motor,takkan nak lajukan.Kalau laju macam mana nak nampak awek nanti..haha.Biasalah kucing ni kalau nak melintas bukan dia nak pandang kiri kanan..kalau pandang pun bukan dia kisahnya kita nak lalu.Kadang-kadang manusia pun melintas jalan ada yang tak pandang kiri kanan..main redah je.
Tengah asyik menghayati suasana petang,tetiba thundercats melintas..dengan bergaya aku mengelak sebab aku tak mahu terlibat dengan kemalangan dengan kucing..haha.Dengan selamba juga aku tergolek tepi jalan..ermm..kalau aku langgar terus tadi confirm aku tak jatuh..tapi tak per..kalau aku langgar dia tentu mati..tapi aku jatuh luka sikit2 je..haha..dia nak hidup juga. moralnya..sayangilah kucing seperti anda sayangi diri anda..haha.Sebenarnya aku memang tak boleh tengok orang aniaya kucing..sebab boleh mendatangkan marah..haha

11 Comments

  1. Jiejah Gorjes

    kalo saya kaya mcm Donald Trump sume kucing2 yg tercedera sy nk anto klinik haiwan..sedeh tgk dorg sakit tp tak mampu buat apa huuuuu

  2. rara pinkmafia

    tulah kan bro.kucen ni kalau melintas bukan nk tgk kiri kanan.tp rara lagik redha kucen kena langgar drpd kena racun dgn jiran.huh kejam.

  3. GR

    tajuk nak gempak! hehe. baiknya, jatuh sebab nak elak kucing. hehe.

    pernah nampak saat-saat akhir seekor kucing selepas kena langgar. sedih..

  4. syaz@rozelt

    pernah nampak kucing kena langgar dngan mto depan mate..kesian btol..ttp kucing tu bole lari lg kire die cedera siket je la kan..huhu

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *