Breaking News
Home » Motivasi » Kenapa Kamu.. Kenapa Kamu Jadi Begitu

Kenapa Kamu.. Kenapa Kamu Jadi Begitu

As salam.. tajuk.. kenapa kamu.. kenapa kamu jadi begitu..inilah nasibku..dah macam lirik lagu Nico Ini Nasib ku..kalau tak salah lah yer..tapi ini bukan nak cerita pasal nasib..tapi cerita pasal sikap kita..kita ( termasuklah aku,kamu,kau,dia,mereka dll )..untuk ingatan sebagai bekalan dikala tersilap haluan.

” memang tak boleh pakailah si polan tu..habis semua duit persatuan di makannya.. “

” Baguslah engkau, sejak kau jadi bendehari ni semakin banyak wang tabung kita “

” elok sangatlah tu dia eksiden, bukan berguna pun dia pada kita “

Tiga situasi yang agak berbeza tapi menerangkan satu sifat atau tanda-tanda seseorang tu adalah pendengki..kaki talam dua muka.. jenis suka tikam belakang..bahye tu bab belakang ni..jangan amalkan.

Tanda-tanda seorang pendengki itu ada tiga iaitu:
i) Mengumpat kawannya apabila ketiadaan kawan mereka.
ii) Memuji-muji kawannya apabila berada bersama mereka.
iii) Gembira jika kawannya ditimpa bala.



sesuaikan ciri-ciri atau tanda-tanda tu dengan dialog kat atas..


Sebagai ingatan diri ini yang sentiasa lemah dan terlupa.

Check Also

Katharsis Album Terbaru Kumpulan Search

Katharsis Album Terbaru Kumpulan Search

Katharsis Album Terbaru Kumpulan Search. Lagenda kini kembali. Itu sudah pasti ungkapan peminat tegar muzik …

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *