Menu Tutup

Kembar Super | Jasa Ibu Dan Bapa Usah Dilupa

Kembar super balas jasa ibu – “Jika dulu ibu dan ayah berjaga siang malam kerana bimbangkan kesihatan kami, sekarang giliran kami pula menggalas tanggungjawab menjaga ibu yang menderita penyakit barah payudara,” kata pasangan kembar siam popular negara, Ahmad dan Muhammad Rosli, 13. – antara petikan dari Metro Ahad 21-08-2011

Begitulah lumrah putaran hidup,kita tidak selamanya diberikan kesihatan dalam hidup.Namun itu semua adalah dugaan dari Allah.Begitu juga seperti yang dipaparkan dalam Metro Ahad hari ini bagaimana kembar siam yang pernah mengemparkan negara 13 tahun lalu kini membalas jasa ibunya yang kita mengidap penyakit barah payudara.Itulah sepatutnya yang dilakukan oleh seorang anak walaupun itu tidak mampu membalas pengorbanan ibu yang tidak terkira suatu masa dulu.Walaupun sekadar membantu kerja2 mudah di rumah,namun cukup mengembirakan ibu bapanya.
Firman Allah yang bermaksud: “Dan Kami wasiatkan kepada manusia, terhadap ibu bapanya. Ibunya mengandungkan dengan (menderita) kelemahan di atas kelemahan dan menceraikannya daripada susuan dalam dua tahun (iaitu): Bersyukurlah kepada-Ku dan kepada ibu bapamu. Kepada-Ku tempat kembali.” (Surah al-Lukman ayat 14)

Jika anda masih mempunyai ibu dan bapa,gunakan kesempatan ini untuk menjaga dan menziarahi selagi mereka masih ada.Sepatutnya,tiada alasan tidak menziarahi atau menghubungi ibu apatah lagi dengan kemudahan teknologi terkini..

8 Comments

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *