Home » Uncategorized » Kematian Itu Pasti..!!

Kematian Itu Pasti..!!

 Maksud Ayat :Katakanlah: “Sesungguhnya kematian yang kamu lari daripadanya, maka sesungguhnya kematian itu akan menemui kamu, kemudian kamu akan dikembalikan kepada (Allah), yang mengetahui yang gaib dan yang nyata, lalu Dia beritakan kepadamu apa yang telah kamu kerjakan.” 
Assalammualaikum kepada semua rakan pembaca dan sahabat blogger yang hebat2 belaka..
Kali ini aku nak kongsikan sedikit tentang suatu perkara yang pasti akan kita tempoh..
Orang sering berkata hari ni hari lahir aku..bertambah lagi umur aku ye..!! lebih kurang macam tu lah lebih kurang..aku pun sering gak cakap cakap cam tu..Ye memang umur kita bertambah tapi bertambah hanya pada angka..
Tapi Ingatkah kita semua bahawa setiap saat yang berlalu .. bermakna semakin hampir kita kepada kematian..sebab kematian itu memang pasti..hanya Allah yang tahu bila dan bagaimana caranya..kita hanya melalui hari2 itu dengan kehidupan di alam nyata tanpa tahu akan tibanya..
Jadi anda fahamkan dengan maksud setiap saat yang berlalu semakin hampir kita pada kematian..
( aku sekali lagi ingin menyatakan ..aku sekadar mengingatkan diri aku sendiri dan pada yang ingin memahami )
Bila saat itu tiba..segsls sps yang kita miliki sekarang akan kita tinggalkan tanpa sebesar zarah yang akan dapat di bawa bersama kecuali amal yang kita lakukan selama di dunia.
Tiada lagi saat saat indah kehidupan dunia..segalanya telah berakhir hanya menunggu masa di bangkitkan kelak..( nak blogwalking pun dah tak leh )

Oklah..tak mau tulis panjang lebar sebab aku pun bukan hebat pun dalam perkara yang macam ni..tulisan di atas hanyalah cebisan rasa yang keluar dari minda aku yang tengah tenang ni..
Tulisan ini hanya sekadar catatan peribadi untuk di kongsi bersama…sbb aku sering dengar orang kata Sharing is Caring….jangan kongsi terus kering sudah laa…

Check Also

kanser usus

Awas Penyakit Ini Menyerang Siapa Sahaja

Awas Penyakit Ini Menyerang Siapa Sahaja. Tahukah anda bahawa kanser kolorektal atau lebih dikenali kanser …

5 comments

  1. kematian menunggu kita….sampai waktu, tika dan masa….tanpa kita bersedia…ia dtg menjemput…

  2. asslamalaikum !!

    death can come anytym thats so bad
    nyc post written short n sweet

    Check out my cool blog of best humor and technology tips and tricks
    do comment if u like i will comment back!!=)

    http://www.humortechblog.co.cc

  3. kematian itu ada di mana2….
    setiap saat tanpa kita sedar..

  4. THANKS FOR ALL COMMENTS

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *