Breaking News
Home » Santai » Kalau Tak Rasa Susah .. Tak Tahu Nikmatnya Senang

Kalau Tak Rasa Susah .. Tak Tahu Nikmatnya Senang

Salam buat semua rakan2 blogger dan pembaca semua..Dalam keadaan gusi yang masih membengkak ni nak juga aku updatekan blog ini.Sesukar mana pun kena update juga untuk tatapan pembaca ( ada ke pembaca..ada kot..tak kisah lah ramai ke tak ).Bukan apa macam tak sempurna pula rasanya kalau tak update..

Memang benar seperti yang di kata..sesuatu perkara itu perlu bermula dari bawah..Takkan tetiba je terus meletop jadi top 10.Memang sukar untuk kita mencapai kejayaan tanpa usaha yang gigih.Bermacam dugaan pahit manis akan di lalui.Perkara seperti itulah yang akan menjadikan kita lebih semangat dan cekal..Tapi perlu di ingat juga ..lagi sukar untuk mengekalkan kejayaan dari kita mencapainya.

Lagi satu perkara..bila kita dengan mudah mencapai impian..tanpa ada dugaan yang benar2 menguji..kita akan mudah lupa diri..dah berjaya mulalah timbul rasa bongkak,riak dan yang seangkatan dengannya.Masa tu mulalah pandang orang yang tengah merangkak mendaki kejayaan kecik je..Yelah kan..tak pernah rasa susah..mestilah lagak lebih sikit..

Kesimpulannya..berakit rakit ke hulu..berenang renang ketepian..bersakit sakit dahulu..bersenang senang kemudian.. bila kita dah melalui saat susah..baru kita tahu betapa nikmatnya kesenangan..!!
Sapa setuju buat tangan macam Usop wilcha..!!

Check Also

Katharsis Album Terbaru Kumpulan Search

Katharsis Album Terbaru Kumpulan Search

Katharsis Album Terbaru Kumpulan Search. Lagenda kini kembali. Itu sudah pasti ungkapan peminat tegar muzik …

15 comments

  1. ta pndai nak buat tgan mcm ucop..skit gusi ke?huhu..seksa kot skit gusi..rse nk tdo je spnjg hari..

  2. betol tu…mcm rara dulu.masa nk bli moto.pakai duet sendiri.mmg syg sgt ngn moto tu.sbb hasil titik peluh.mcm tu jugak dgn hp.tp bile tgk org2 skng.sng je nk dpt sesuatu.so tak rasa kepayahan & tak rasa syg pd sesuatu benda tu.eh terpanjang lak komennya.

  3. Hmm..betul tu..
    kalau sesuatu yg kita dpt sekarang tu hasil usaha sendiri,nikmatnya lagi ummpphh..

    lagi pun,
    kalau senang sangat naik ke puncak,senang juga turun nya.

    Bak kata pepatah omputih 🙂
    EASY COME EASY GO.

  4. yap,
    bersusah-susah dahulu,
    bersenang-senang kemudian.

    selalu-selalulah jejak ke blog kak ye. kalau ada komen jgn malu-malu nak letak…..

    selamat berblogging.

  5. Kita akan menghargai kejayaan atau nikmat setelah kita melalui kepayahan.

    Kera serang bayi

  6. saya setuju cikgu….. tangan tak leh pusing sakit heeheheh..

  7. bukan senang nak senang….Kiz..

  8. betol betol, kadang kadang nak mencapai sesuatu kita kena rasa susah dulu 🙂

  9. setuju sangat dengan entri ini..hanya yang pernah susah akan menghargai kesenangan yg dikecapinya.

  10. “kiz..akk tgk budak2 skrg ni nak apa dpt..tp kita sbgai mak ayah kena tegas sikit la..jgn terus bg jer,takut diorang ni tak tau langsung menghargai brg tersebut..macam kata miss eiza tu..easy come easy go..”

  11. mak bapak aku aku lagi kecik dah didik aku kalau nak sesuatu kalau leh usaha sendiri… 🙂

  12. makan ubat… kalau makin sakit… jupe doktor.. takut melarat… take care…

  13. Hm,,dari kecik dah hidup sederhana.
    Ape2 pun kne bersyukur la kan ng ape yang ade.tol tak?

  14. iyeee…baik besederhana….
    tak susah…ak senang…

    baru adilkan…hehehe

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *