Menu Tutup

Kalau Nak Tahu Macam Mana …

“kalau nak tahu macam mana rupa isteri kita masa tua,kita tengok maknya” pernah dengar ayat ni..lebih kurang laa macam tu bunyinya.Iklan lakonan Dafi dengan sapa tah yang perempuan tu..lupa..huhu.

Betul ke sama muka anak dia dengan emak..rasa-rasa ada sikit-sikit kot..bila aku perhatikan muka isteri aku dengan maknya..haha..macam lebih kurang je..macam tu ke nanti masa dah tua..kah kah.Boleh tahan gak la..dan aku perhatikan juga muka akak dan adik ipar aku,semua seiras je dengan mak mertua aku..dah acuan dia..keluar itu gak la kan.

Tak kisahlah macam mana rupa pun isteri kita masa tua..apa yang penting tanggungjawab kita sebagai ketua keluarga.Kita yang membimbing dia..kita yang tentukan hala tuju keluarga.Kalau kita tersalah arah..tanggung la sendiri akibatnya.Bukan mudah menjadi ketua keluarga kalau kita setakat pandai berkata-kata tanpa tunjuk tauladannya.,Amanah itu berat…dan amanah itulah yang akan disoal nanti.Jika gagal pegang amanah..siaplah di hari pengadilan nanti.

Sisipan Tepi : Bila aku cakap dengan isteri muka dia masa dah tua macam maknya..dia cakap dia lagi lawakan..cehh..perasan..huk huk

11 Comments

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *