Home » Uncategorized » Jualan Naik .. Kemalangan Pun Naik

Jualan Naik .. Kemalangan Pun Naik

Persatuan Automotif Malaysia (MAA) melaporkan sebanyak 58,382 unit kenderaan terjual sepanjang bulan Ogos 2011.Nampaknya permintaan kenderaan kat Malaysia semakin meningkat.Ini mungkin disebabkan kenderaan seperti kereta bukan lagi di label barang mewah tapi barang keperluan.Tengok sendirilah macam mana sesaknya lalulintas di bandar-bandar utama walaupun macam-macam jenis highway telah di buka.

Tapi sejajar dengan itu..kemalangan turut meningkat.Adakah faktor pertambahan kenderaan ini menjadi sebab utama.Tapi antara punca utama yang ketara diisukan adalah sikap manusia sendiri.Adakah berlaku kelemahan dari segi perundangan.Tapi aku rasa tak jugakan.Percaya atau tak,ramai yang pakai talipinggang keledar semata-mata tak mahu disaman dan bukan kerana untuk keselamatan..memang betulah kita masih kurang kesedaran..

Check Also

kanser usus

Awas Penyakit Ini Menyerang Siapa Sahaja

Awas Penyakit Ini Menyerang Siapa Sahaja. Tahukah anda bahawa kanser kolorektal atau lebih dikenali kanser …

8 comments

  1. ttp nisbah kemalangan berbanding jum kenderaan semakin berkurang…harap ianya kekal positif sepanjang tahun..jom ubah sikap bila dijalanan. anda mampu mengubahnya

  2. biasala tu lagi banyak lagi la senang berlaku…

  3. kemalangan tu atas sikap pemandu jugak….

  4. sy pakai jer seat belt tu..x kira la seat depan or seat blkg…myb sy ni nerd kot..haha..tp lg selesa n rs slmt bila ‘klik’ pd seat belt…kan..kan..mr. Kiz?

    jualan kete naik coz rakyat mlysia dh kaya kot..haha..merapu jer..kemalangan naik bile nk tunjuk skill..konon2 yg lain pandu cm siput..

  5. ish2..kete banyak sangat dah sekrang ne..sesak lah..kt kawasan rumah sewa kita dan student pun bawa kete..

  6. hello, nice blog you have, i am thinking you might like to exchange link with me so i can visit you everyday if i have my time, if you want to please visit back here and comment on the exchange link section so i know, i will add you right away after you commented thanks!
    http://literasura.blogspot.com

  7. kdg2 kesedaran tk boleh nak lawan dengan keegoan seseorang..

  8. pkai seatbelt tp bwak keta mc pelesit.. mnyusahkan pemandu lain je.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *