Breaking News
Home » Santai » Jangan Main Angguk Je..!

Jangan Main Angguk Je..!

Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan. [Al-Hujraat : 6]
Si polan tu kan dot dot dengan si polan tu..pot pet pot pet..bla bla..
Ye ke..sangkalah..nampak baik je..bla bla bla..
Cepat betul percaya..lembut betul tengkuk tu nak turun..cubalah selidik dulu. Sahih ke ,khabar angin ke, khabar tanah ke..Cerita orang ni kekadang lebih kuah dari sudu..kekadang tenggelam terus sudu tu.Kena yang si penerima cerita pula sampaikan lagi kat downline dia..huhu dah macam MLM pula..cepat tersebar..lebih pantas dari internet..Kalau cerita tu tak betul,takkan ke itu mengaibkan orang..maruah orang tu beb..ingat leh bayar dengan wang ringgit ke? Silap silap boleh bertumbuk,bergusti siap guling guling atas tanah..

Check Also

stadium baru JDT

Gambar Rekabentuk Dan Konsep Stadium Baru JDT

Gambar Rekabentuk Dan Konsep Stadium Baru JDT. Satu majlis pelancaran rekabentuk dan konsep stadium bola …

5 comments

  1. btl3x..si A stori lain..bila dpt kat si B jadi lain lak..cerita bertambah2 dari sorang ke sorang yg lain..bila dpt kat si C,ooooo mcm tu ceritanya..baru aku tau..padahal x selidik pun..main angguk2 geleng2 je..huhu

  2. Selalunya cerita yang tak elok tu la orang suka menokok tambah supaya makin sedap dijaja.

  3. sbb tu saya suka tutup telinga jek..mls nak dgr.sbb biasanya mesti ada tambah2.pembohong la org2 ni.suka tambah sedap2 kan cerita

  4. betul bro…sokong 100%
    tp jgn la smpi bukti depan mata pun masih nak butakan mata pekakan telinga…ye x?

    hee

  5. rara pinkmafia

    betul tu,jgn nk anguk anguk geleng2 je…

    skrg kite ada byk sumber utk dirujuk.jgn jd buta.

    tetibe je menyibuk kan.haih~

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *