Breaking News
Home » Uncategorized » Jangan Dipecahkan Yang Sudah Sedia Retak

Jangan Dipecahkan Yang Sudah Sedia Retak

Salam..n3 kali ini berkaitan dengan perpaduan..perpaduan kita dalam sebuah masyarakat majmuk..Tanpa perpaduan kita cuma umpama pasir di pantai tu..sekali ombak datang naik ketepian..ombak turun pasir pun mengelongsor ke air semula..Tidak kuat sebab tiada ikatan antara satu sama lain..

Sekarang memang diakui terlalu banyak yang retak sana sini..tapi kita jarang usahakan untuk kembali bertaup..kembali melekap dengan kukuh.( sbb bangunan pun dah banyak yg retak tak der sapa yang nak repair..) ..Tapi kadang2 ada suara2 yang lantang mencanang sana sini..tapi dengan keras hingga boleh memecahkan terus yang retak tadi..berkecai..bersepai..hancur..berderai..!!

Memang setiap perkara itu pasti akan ada perbezaan pendapat..ada pro ada kontra..tapi apa yang penting di penghujung perbezaan itu adalah manfaat yang boleh di dapati..bukan bala malapetaka..bukan permusuhan..bukan huru hara..bukan caci maki..yeah..!!

Politik?? berbeza ideologi?? hahaha..lawak tu jika itu dijadikan sebab untuk kita tak sebulu..serambut..sehati..sejiwa..!! apalah sangat nak di hebohkan dengan ideologi masing2..seperti yg aku katakan tadi PRO dan KONTRA tu mesti ada tapi hasil di penhujungnya apa?? kalau setakat kata2 tapi tak der maksud lebih baik diam..tulis je pendapat dalam blog sebab tak kan ada pun yg nak baca..ermm ada lah sikit yg baca..!!( kalau takder kang tipu lak)
Aku neutral..suka ambil mana yg manfaat je..yg hulala hulala tak hingin aku ambil tahu.

Semoga 2011 akan lebih ada makna..lebih erat..semoga ikatan ukhwah akan lebih di pereratkan..jangan gauh gaduh..jangan bising2..kurangkan bercakap..banyakkan bekerja..

Semoga antara blogger pun akan tambah bersatu kerana suara blogger picisan macam kita ni akan menjadi suara yang digeruni jika kita bersatu..kerana bersatu bertambah mutu..hahaha…

n3 ini sekadar lontaran resah di jiwa yang meronta..!!!
INI BUKAN CERITA POLITIK SEBAB AKU TAK SUKA POLITIK

Check Also

stadium baru JDT

Gambar Rekabentuk Dan Konsep Stadium Baru JDT

Gambar Rekabentuk Dan Konsep Stadium Baru JDT. Satu majlis pelancaran rekabentuk dan konsep stadium bola …

7 comments

  1. nice entry! wat x layan jaa lau ada org dok kaco2 blog tu..

  2. setuju dgn n3 di atas…”kdg2 lebih sudu dr kuah..tu yg jadi punca..”

  3. @Sharifah nor btol tu kak pah..sebab tu banyak baju yang dah kena kuning kunyit..oren rempah..huhu..yang terkena tempias plak kita yang kat bawah ni

  4. =)
    100% agree with candidate E..
    huhu

  5. entah
    den lebih suka menjadi neutral
    kalau taksub yang boleh buat pecah belah tu

    P/S : Bersama Hans di Restoran Keluarga Anda – Yankies Hut

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *