Menu Tutup

Jangan Dengki Dengki .. Cemburu Boleh Tak ?

“Hindarilah sifat dengki kerana ia akan memakan amalan kamu sebagaimana api memakan kayu yang kering.” (HR Bukhari dan Muslim)..nampak tak tu..cuba fahamkan hadis tu..secara kasarnya 1 kali dengki , berganda amalan kita hilang..! Buat apa nak dengki dengan orangkan..rezeki masing masing..

Kalau asyik nak dengki sampai bila nak majukan..tengok member dah berjaya sikit dah mula buat cerita yang bukan bukan.Semua kita je yang betul..orang lain salah..boleh jatuh maruah orang woo..kalau dah jatuh maruah..kehidupan pun leh jatuh..nak jual maruah pun dah tak laku..sapa nak beli maruah yang dah busuk..eheh..thinks about its.

Cemburu2 tu bolehlah..tapi biarlah cemburu bertempat.Cemburu tengok blog dia visitor beriban tak putus putus masuk..apa lagi usahalah dengan cara yang betul untuk capai macam mana dia dapat sekarang.Perbaiki diri sendiri..tengok blog kita apa yang kurangnya..Barulah kita dapat merasa macam yang dia rasa..ini contoh je..kalau ada yg berlaku ..jom ubah..ahakss..

Oklah… bebel panjang2 pun tak bleh gak kan..nanti boring lak..
Petang ni layan Karipap + Nescafe ..layang karipap panas ..berasap mulut..inilah untungnya orang rumah rajin buat makan2 petang ni..tak yah beli..

12 Comments

  1. Izbeta Shyah

    aku cemburu schoolmate aku ade nuffnang tapi aku tak de.! HAHA.! nak cemburu macam ni boleh tak.?

    (ceh sebenarnye memang cemburu pon)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *