Breaking News
Home » Motivasi » Inilah Akibatnya Lari Dari Tanggungjawab

Inilah Akibatnya Lari Dari Tanggungjawab

As salam..dah lama cuti payah betul nak dapat mood kerja balik.Tapi nak tak nak kena buat juga sebab kerja itu adalah tanggungjawab dan amanah yang harus dipikul.Jangan hanya fikir kerja hanya untuk dapat gaji..Apa yang patut dibuat kena buat..baru berkat…perrggh dia punya mukadimah..haha
Ok berbalik pada apa sebenarnya yang aku nak kongsi,tentang ni haa..ingat lagi tentang tragedi kapal persiaran mewah Costa Concordia yang karam Januari lalu.Apa yang menariknya kapten kapal yang mengendalikan kapal itu dikatakan bakal dijatuhkan hukuman penjara 2500 tahun.Lama tak..dan macam tak masuk akal.Ini mengikut perkiraan jika disabitkan kesalahan.Dia berdepan hukuman penjara lapan tahun bagi setiap seorang daripada 300 penumpang dan krew yang ditinggalkan di atas kapal berkenaan ketika ia karam di perairan pulau Giglio pada malam 13 Januari lalu.
Nampak tak akibatnya jika lari dari tanggungjawab..baru hukum dunia tu..Jadi kita sebagai manusia tak kira apa agama mesti sentiasa memegang amanah..kerana itu kepercayaan orang..apa lagi amanah dengan tuhankan..

Check Also

Katharsis Album Terbaru Kumpulan Search

Katharsis Album Terbaru Kumpulan Search

Katharsis Album Terbaru Kumpulan Search. Lagenda kini kembali. Itu sudah pasti ungkapan peminat tegar muzik …

9 comments

  1. pehh.. 2500 tahun!…. dinosour pun x sempat nak hidup..kekeke

  2. alamak aiii..tersamo pulak..kih kih kih

  3. kalau sambung2..7 keturunan org tu pun tk dapek nak langsaikan hutang penjara tu..

  4. TAK PE LA..DOK JE LA DALAM PENJARA..DARI MATI TENGGELAM DALAM LAUT..HEHEH..DALAM PENJARA MAKAN FREE.:P

  5. tak sempat 50 tahun dah mati…ke sambung ‘kontrak’ duk dlm penjara oleh org terdekat ngan dia?huhu

  6. senang cite hukum penjara seumur hiduplah..

  7. Azhafizah[フィザ]

    hebat betul hukuman tu.memang tak logik je hukuman camtu..huhu

  8. pergh! gile lah 2500 thn eh??haha kire seumur hiduplah kan…plg lame pon manusia leh hidop 80 lebih je kot kan 🙂

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *