Home » Santai » Ini Kerja Kau Ye.. Memang Tak Patut

Ini Kerja Kau Ye.. Memang Tak Patut

As Salam.. panas cuaca hari ini.Panas juga isu-isu terkini.Macam-macam ragam.macam-macam cerita dan macam-macam Aznil….ehh yang ni lain..haha.Kekadang ada yang tak masuk akal punya hal pun ada.Begitulah lumrah kehidupan..tersalah langkah kecundang.
Macam yang inilah..sikit mahu untuk..masa depan boleh jadi samar-samar.Kalau sabit salah .. segalanya hilang.Seperti yang aku baca kat surat khabar ni.. Seorang pensyarah sebuah kolej di sini ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) kerana meminta dan menerima wang berjumlah RM300 daripada seorang pelajarnya bagi membolehkan pelajar berkenaan lulus satu kertas peperiksaan.Haha..RM300 je..bukan banyak pun.Tak nampak langsung mana untungnya.Bila dah kantoi rugi adalah..hal-hal belajar pun nak rasuah..apa pun tak boleh
Ingat sebelum kena..dah kena dah tak ada guna.. ada ke patut..memang tak patut.Awas rasuah boleh memusnahkan tamadun.

Check Also

The Red Warriors

Nama The Red Warriors Akan Ditukar ?

Nama The Red Warriors Akan Ditukar ? Itulah persoalan yang mungkin bermain difikiran peminat bolasepak …

7 comments

  1. Azhafizah[フィザ]

    ada jugak ye kes macam ni..ingatkan dengar khabar khabar angin je..betul betul hado rupenya….sambil menyelam minum air kot..ape ape pun..jauhilah rasuah dan makan duit haram tu.niat tu kene betulkan dulu..ajar dengan seikhlas mungkin.^__^

  2. ade jugak lecturer mcm ni.. rosak sistem pembelajaran msia, rosak masa depan negara..

  3. kenapa golongan bijak pandai sangt tamak??kebanyakan nya yang ada kerjaya yang bagus2.

  4. berkat pon hilang..

  5. terdesak sgt ke pensyarah tu sampai rasuah anak murid
    ish

  6. biasa lah tu..manusia mana yg x punya sifak tamak.. 🙂

  7. ni pensyarah ke pengemis?? dasar otak terlajak pandai..

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *