Breaking News
Home » Santai » Hidup Biarlah Berbakti Walaupun Tidak Di Puji

Hidup Biarlah Berbakti Walaupun Tidak Di Puji

Terfikirkah kita apa bakti2 yang pernah kita buat.Tak kiralah pada siapa manusia ke,haiwan ke,negara ke,agama ke atau sebagainyalah.Terkirakah kita atau kita memang suka berkira dalam membuat sesuatu perkara yang tidak melibatkan kepentingan diri..

Adakah kita boleh sukarela untuk membuat kerja yang tidak ada kepentingan untuk kita? Jawapannya mungkin YA dan mungkin TIDAK..Selalunya jika perkara itu mendapat perhatian orang mungkin mudah untuk kita buat dengan senang hati..tak suruh pun tak per..( selalunya lah ).Apa yang kita harapkan..adakah balasan?

Bila boss suruh cuci tandas pun sanggup sebab Boss yang suruh..( contoh je ni,selalunya tak der la sampai cam ni )..untuk apa..mungkin Boss akan puji kita rajin,,tak pun boss cakap kita pekerja yang bagus..ini kira pujianlah ni..Tapi cuba orang yang sama taraf akau kurang yang suruh..ada ke yang nak ikut ..jawapannya sekali lagi mungkin IKUT atau TIDAK.. sebab kalau ikut pun bukan dapat apa kan..har har har..

Perlukah kita berbakti semata mata nak kan pujian ??? ( soalan untuk diri aku sendiri dan yang sudi membacanya..hehe )

AKU MANUSIA BIASA SEKADAR MENCORET APA YANG DI KATA OLEH MINDA ..

Check Also

7 perpindahan tertinggi pemain bolasepak dunia

7 Perpindahan Termahal Dunia Dalam Bolasepak

7 Perpindahan Termahal Dunia Dalam Bolasepak. Dunia bolasepak sering dikejutkan dengan perpindahan yang mahal yang …

8 comments

  1. bekerja biarlah ikhlas…pujian, penghargaan dan hadiah itu adalah bentuk peneguhan positif pada diri supya dimotivasikan menjadi lebih baik 🙂

  2. hehe….. kadang kalau dah namanya tanggungjawab tak usah dipersoal lagi.. ye tak bro…

    contoh… solat itu kewajiban.. bila di buat orang kata rajinnya… memang tak kena pada tempatnya…

    eh.. gua pya komen ada kena mengena ke ek.. mcm melencong je

  3. mcm mina kan…mina tak kan melakukan pekara lain selain tugasan kita sendiri…

    paham tak?huhuhu…

  4. betul3… kalau kerja hanya atas nama saja.. entahlah…. mmg manusia x layak nilai keikhlasan org… tapi tulah.. tingkah laku menunjukkan sikap dalaman…

  5. kadang2 xperlu la jadi hipokrit semata2 nak kan pujian..kan..

  6. hee tepuk dada tanya selera 🙂 berbakti demi kepuasan diri jgn sampai menyusahkan diri sudah !

  7. tak pernah pun terfikir bila buat kerja sebab inginkan pujian atau imbuhan..buat apa yg perlu kita buat dan kena buat bukan untuk itu.

  8. aku sangat kurang bab2 ni… ades….

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *