Home » Uncategorized » Hidup biar beradab, bukan hidup untuk biadap

Hidup biar beradab, bukan hidup untuk biadap

Aku rasa semua dah tahukan adap2 dalam kehidupan.Macam mana adap makannya,adap bercakapnya,adap pergaulannya dan macam macam lagilah.Tak payah lah nak listkan semua.Yang penting kita tahu untuk beradap..supaya kita tak dianggap biadap.

Apa yang penting..sikap tolak ansur dan saling faham memahami sangat penting dalam kehidupan kita terutama di dalam kita bermasyarakat.Semua sedia maklum yang negara kita ni negara yang terdiri dari berbilang kaum.Tak kira bangsa apa pun,nenek moyang kita dulu2 pun memang dah suruh dan wariskan sikap saling hormat menghormati.

** dah baca sila bayar di SINI ..tak mau bayar pun tak per..haha

Check Also

kanser usus

Awas Penyakit Ini Menyerang Siapa Sahaja

Awas Penyakit Ini Menyerang Siapa Sahaja. Tahukah anda bahawa kanser kolorektal atau lebih dikenali kanser …

7 comments

  1. setuju dengan entri ni.kita berbilang bangsa perlu hormat satu sama lain.kita orang timur,tinggi dengan nilai ketimuran. biar orang pandang kita beradab,bukan biadab

  2. adab tu yang melambangkan bangsa 🙂

    Menyayangi Binatang

  3. adab la yang melambang kan keperibadian kita 🙂

  4. yeahh,,btol 2..budi bahasa budaya kita..ehhe..=) semua ada jgk kn dlm rukn ngra

  5. adap adalah keperibadian kita

  6. betuL juga apa isi kandungan entry kiz nie… uLan singgah… 🙂 shoutbox x boleh access la… huhu

  7. tetiba aku konfius antara adap and adab??anyway aku setuju dgn entry ni.nice..

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *