Breaking News
Home » Berita » Harian Metro : 13/3/2011 Cabutlah Nyawa Ayah

Harian Metro : 13/3/2011 Cabutlah Nyawa Ayah

Tajuk pun tak boleh blah hari ni kat Harian Metro 13.03.2011.”Cabutlah Nyawa Ayah” cerita macam nak cabut pokok la plak.Apa kes sebenarnya ni.Sampai sanggup seorang anak mendoakan agar nyawa ayahnya di cabut segera..

Rasa macam menyampah pun ada nak baca artikel metro hari ni.Hanya kerana dendam kerana sering di pukul dan di rotan masa kecil sanggup mendoakan ayahnya cepat mati.Memanglah dia garang masa dulu tapi kau sebagai seorang anak kenalah faham sebab apa.Tapi itu pandangan dia.Tapi aku memang tak setuju cara dia ni hanya kerana dendam.Halau keluar rumah ayah yang berumur 74 tahun..

Sedikit petikan dari metro tu..

Menurut Sara, dia dan ayah tidak mungkin berbaik semula kerana terlalu banyak kenangan pahit bersama lelaki itu sejak kecil lagi.

“Mungkin orang nampak saya jahat bila saya katakan saya selalu berdoa supaya Allah cepat cabut nyawa ayah sebab tidak mahu menanggung dosa lagi apabila selalu berfikiran negatif terhadapnya.

“Biarlah kami dengan dunia masing-masing sebab ayah sudah mewasiatkan kepada saudara mara tidak membenarkan saya menyentuh atau melihat mayatnya jika dia meninggal dunia kelak,” katanya kepada Metro Ahad..

…Bagi aku pula seburuk buruk pun ayah kau juga..takkan sebagai anak tak boleh mengalah dan memaafkan antara 1 sama lain…

Aku tak mahu ulas panjang panjang nanti tersalah tafsir pula.. pi terjah Harian Metro
Masing masing ada pendapat masing masing..cuma pendapat peribadi aku je..salah silap harap maaf

Check Also

7 perpindahan tertinggi pemain bolasepak dunia

7 Perpindahan Termahal Dunia Dalam Bolasepak

7 Perpindahan Termahal Dunia Dalam Bolasepak. Dunia bolasepak sering dikejutkan dengan perpindahan yang mahal yang …

14 comments

  1. sampai bila nak berdendam dgn ayah sendiri.

  2. anak derhaka tu gan,,knapa sih msh ada anak mcm tu ya?

  3. sedihnya mcm ni..

    ape-ape pon syurga dibawah telapak kaki ibu bapa kite. Sejahat mana pon mereka jgn kurang ajar

  4. kiterkitikitu (xDer)

    biarlah walau seburuk mana/bagaimana sekali pun siayah.. namun ayah tetap ayah dunia & akhirat 🙂

    Recently: tsunami di jepun ~ update photo terkini

  5. masalah yg sungguh rumit… =(

  6. lorh..ayah kandung ada sorg je kat dunia ni..xkan smpai mcm tu skali kot..

  7. love my dad so much 🙂

  8. hampeh punye anak. kite bako je..kite bakooo…huhu

  9. macam2 hal skunk..
    anak buang bapak..
    bapak tak terima anak..
    hurmm…

  10. “sepatutnya mendoakan yg terbaik untuk ayah w/pun sejahat mana pun dia.bukan mendoakan supaya cepat mati..Tapi Allah maha mengetahui..Hanya Dia yg berhak menentukan”

  11. Gagal pendidikan moral dia nie.2 pasal dia ckp mcam tu.

  12. keredhaan Allah ada pada keredhaan ibubapa.. wallahualam

  13. ntah la. hampeh je saya rasa. sejahat mana pun ayah dia, dia tetap dari benih ayah dia tuu .

  14. sebenarnya tidak blh salahkan kedua duanya…maybe ada sbb kenapa anak tu ckp begitu….

    kita tak tau keadaan anak tu mcm mne sewaktu kecil…

    kena ada org tgh utk damaikan mrk..

    bg pndpt mina la…huhuhu..

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *