Breaking News
Home » Santai » Fuyooo Ikan Buat Aksi Lambung Diudara

Fuyooo Ikan Buat Aksi Lambung Diudara

Hujan ,Rewang dan harga ikan melambung – Selamat pagi hujung minggu kembali lagi.Orang kenduri kahwin sana sini.Cuma bila musim hujan ni agak menjejaskan sedikit majlis-majlis kenduri ni.Biasalah sebab kalau kenduri orang VIP ni bolehlah buat kan hotel2 atau pakai ketering je.Tak payah nak fikir pasal masak ni.Tapi kalau kenduri golongan yang ada-ada je ni,pasti rumit juga.Tapi tak per,masa-masa sukar ni lah nak buktikan semangat kejiranan tu masih ada.Redah je sampai kenduri selesai.Masa untuk rewang.

Tadi masa skodeng pasar,tengok-tengok ikan memang nampak dah melambung harganya.Kalau nak beli tu kena fikir juga.Bila tanya penjual tu..jawapan macam biasa.. musim tengkujuh punya angkara.Tak per,jangan merungut..bukan senang pakcik nelayan kita tu bertarung nyawa di laut tu.Kalau mampu belilah..kalau tak beli je ikan bilis..goreng bercili..sedap juga beb..

Tapi musim tengkujuh macam ni masa ikan sungai mendapat tempat..haha..pakar menjaring memang menunggu saat ni..murah murah beb..segar lagi tu.Tapi aku tak makan ikan sungai..kecuali tilapia.

Check Also

Piala Dunia 2018

Senarai Penuh 32 Pasukan Yang Layak Ke Piala Dunia 2018

Setelah melalui pusingan kelayakan dan playoff, 32 pasukan telah pun mengesahkan tempat ke Piala Dunia …

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *