Breaking News
Home » Uncategorized » Felda , Aku dan Sesuatu

Felda , Aku dan Sesuatu

Hanya Ada Satu Di Dunia

salam kepada semua ..Petang tadi aku ronda2 keliling tempat aku tinggal..aku dapat idea untuk menulis sesuatu..dari belantara kita menjadi kawasan yang pesat dengan pembangunan.Dari yang tiada , kini telah pun di sediakan.Beginilah keadaan di kawasan tanah rancangan Felda sekarang.Penuh dengan berbagai aktiviti ekonomi dan sosial yang mana melibatkan semua lapisan generasi Felda.Apa yang perlu sekarang ialah kerjasama dan semangat bekerjasama antara masyarakat dan pentadbiran agar segala aktiviti pembangunan mahupun kemasyarakatan dapat berjalan dengan lancar seiring dengan arus perubahan masa..Aku yang juga adalah sebahagian dari kumpulan masyarakat Felda tidak pernah rasa terpinggir dari arus pembangunan perdana.Sekarang macam macam kemudahan yang ada di kawasan Felda..macam macam ada…hehe ( tiru sket tag line Astro )..kat bawah ni aku ada sertakan suasana dan apa yang ada di felda..aku hanya masukkan sebahagian je..masih banyak lagi yang mana tak sempat aku rakamkan semasa aku jalan jalan petang tadi…Ronda2 sambil ambil gambar..

Tempat lepak lepak ..

Dewan Komuniti ( port futsal paling top)

tak payah pakai minyak botol lagi

Rawatan kesihatan pun mudah di dapati

Ilmu suluh hidup.

Pembanguan yang berterusan

Gambar ini aku ambil sekitar kawasan Felda Palong 4 , 5 dan 6 atau juga di kenali Pusat Bandar Palong..Sebenarnya masih banyak lagi perkara yang menarik tentang kawasan felda ni..Lain kali ada kelapangan dan acara skodeng kawasan leh aku publish cerita baru tentang komuniti masyarakat Felda..

Check Also

keputusan piala malaysia 18 julai

Keputusan Piala Malaysia 18 Julai 2017

Keputusan Piala Malaysia 18 Julai 2017. Aksi TM Piala Malaysia kembali dengan 8 perlawanan berlangsung …

10 comments

  1. sdre zue de yg duk kt palong..hehehe…

  2. dok kuala rompin erh..
    hehe..
    palong tu aritu g rye..hee

  3. singgah cari sebagai 4llow tapi tak jumpa….

    jom tukar2 link

  4. untung sebenarnya duduk di felda ni. arwah atuk dan nenek tinggal di felda.dulu.

  5. kaklong pun generasi ke 2 felda..bangga sangat jadi anak felda…
    tapi kaklong sedih…ada diantara kwn2 sekolah kaklong yg terlebih bijak pandai…meburuk-buruk kan felda…:(

  6. renjer pun orang felda hehe…

  7. Ingatkan Felda tempat saya tadi… Berderau dua saat darah ni.. hehe…

    Saya dok Felda gak… Maju dah berkat kesabaran dan kerjasama dari semua pihak…

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *