Menu Tutup

Fahami Maksud .. Hidup Jadi Mudah

Assalammualakum,hari ini hari cutu umum.Cuti sambutan hari keputeraan yang di pertuan agong.Aku hampir2 terlupa hari ini cuti sebab tadi hampir2 sahaja nak bersiap untuk pergi berkerja..semangat terlebih pula nak berkerja.

Berbalik kepada tajuk,nak aku tekankan jika kita memahami maksud sesuatu perkara dan kita ikut pasti tiada masalah berbangkit yang boleh mencetuskan panik atau remeh temeh.Contoh paling jelas dalam memahami Rukun Negara.5 perkara yang mudah dan terang maksudnya.Jika kita ikut dan fahami pasti tidak timbul permasalahan dan pergolakkan yang ada sekarang.Sebagai warganegara kita patut mengikut apa yang telah di sarankan dalam rukun negara pasti kita akan hidup aman dan damai.

Begitu juga dalam beragama,semua agama menyarankan berbuat baik.Mana ada agama yang menyuruh buat jahat.Tapi kenapa nak buat..huhu? Dalam islam juga kita ada rukun islam..ikut aturan itu,hidup akan jadi mudah.Kalau tak ikut memang ler hidup akan huru hara.Harta banyak pun hati tak senang buat apa..

Ok selamat bercuti semua..pagi ini ada rewang rumah jiran.

6 Comments

  1. ::blog anak jawer::

    pendirian tak betul..pandai suruh org buat yg betul…tau bnde tu betul…tapi sndiri tak nk buat…

    -Yok mampir diluk = fixie bike untuk di jual..

  2. Tehuzz

    biasenye gua gune rewang untuk dua benda. kehkeh. satu utk kerja kawin, then another one pegi mrayap. hoho. kena biase kan dialek macam2. >.<

    jom singgah dan bace:
    ekspresi bayi mase baru dilahirkan

    jom like page ni:
    Secret Propaganda

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *