Home » Uncategorized » Eh Dada Dia Ada Pekunglah .. Busuk Tak?

Eh Dada Dia Ada Pekunglah .. Busuk Tak?

A= “hari ni aku tak puasalah,tadi pagi aku beli nasi kat kedai Z”
B= “takkan beli nasi je,air tak beli?”
A= “sekali ler tu dengan air sekali,kalau nak esok aku belikan untuk kau sekali”
B= “eh tak perlah,aku puasa”
A= “apalah engkau ni bukan siapa tahu pun,berlakon ler sikit”

Apa yang anda fikir tentang dialog ni?tak paksa pun fikir..haha..inilah yang di katakan membuka pekung di dada..nah ambik kau buka baju ada pekung..tapi bukan pekung kudis buta tu beb,pekung yang ibarat membuka aib sendiri dalam tak sedar.Kalau iye pun tak puasa tak payah nak beriya-iya cakap kat orang lain.Diam-diam sudah.(tapi jangan amalkan tak puasa ni..yang wajib tetap wajib).

Dah lah bangga tak puasa,leh promote lagi tu ajak join sekali..dah satu lagi dosa..dah jadi macam syaitan plak dah menghasut orang..(tetiba tumbuh tanduk dan ekor).Bersorak segala bapak setan..(tepuk-tepuk).

So..fikir-fikir ler sendiri..Allah maha mengetahui setiap apa yang kita buat.Selamat menjalanani ibadah puasa..

Check Also

kanser usus

Awas Penyakit Ini Menyerang Siapa Sahaja

Awas Penyakit Ini Menyerang Siapa Sahaja. Tahukah anda bahawa kanser kolorektal atau lebih dikenali kanser …

8 comments

  1. ampehh tol.. kasi bom baru tau.. siap ajak org lain x puasa lak

  2. biasa la tu bro..banga melakukan kesalahan ni budak sekolah je..

    *masa muda remaja dulu cam tu jugak kih kih kih

  3. buat dosa sorangsorang sudahlahh..aishh

  4. nak ajak orang lain ikut setan sekali. hampeh tol

  5. nak buat dosa,buat sorang2 dah la..heshh~

    jemput ke blog cik ana ye 🙂

  6. harus kasi terajang org camni takpun ckp kuat2 woiiiiii dia ni tak puasalaaaaaaaaaaa biaq malu terus insap!

  7. kalau xleh jd orang yang ajak ke arah kebaikkan, janganlah pulak jd orang yg mengajak ke arah kejahatan..

  8. Apee pun xbleh la..
    kasi baca ayat kursi kat dia..hhuhu

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *