Menu Tutup

Eh Dada Dia Ada Pekunglah .. Busuk Tak?

A= “hari ni aku tak puasalah,tadi pagi aku beli nasi kat kedai Z”
B= “takkan beli nasi je,air tak beli?”
A= “sekali ler tu dengan air sekali,kalau nak esok aku belikan untuk kau sekali”
B= “eh tak perlah,aku puasa”
A= “apalah engkau ni bukan siapa tahu pun,berlakon ler sikit”

Apa yang anda fikir tentang dialog ni?tak paksa pun fikir..haha..inilah yang di katakan membuka pekung di dada..nah ambik kau buka baju ada pekung..tapi bukan pekung kudis buta tu beb,pekung yang ibarat membuka aib sendiri dalam tak sedar.Kalau iye pun tak puasa tak payah nak beriya-iya cakap kat orang lain.Diam-diam sudah.(tapi jangan amalkan tak puasa ni..yang wajib tetap wajib).

Dah lah bangga tak puasa,leh promote lagi tu ajak join sekali..dah satu lagi dosa..dah jadi macam syaitan plak dah menghasut orang..(tetiba tumbuh tanduk dan ekor).Bersorak segala bapak setan..(tepuk-tepuk).

So..fikir-fikir ler sendiri..Allah maha mengetahui setiap apa yang kita buat.Selamat menjalanani ibadah puasa..

8 Comments

  1. ArulchelseA

    biasa la tu bro..banga melakukan kesalahan ni budak sekolah je..

    *masa muda remaja dulu cam tu jugak kih kih kih

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *