Menu Tutup

Dulu Minta .. Dah Dapat Buruk Sangka Pula

“oit hapuskanlah….”
Ok sekarang dah dihapuskan..tahniah kepada yang selama ini berjuang walaupun kekadang hanya tumpang nama je..biasalah banyak wang..suara boleh beli macam bawang..keh keh.Ok..perjuangan dah selesai..puashati tak? atau ada lagi yang belum puas..kalau nak fikir pasal puas manusia mana boleh puas..itulah nafsu.

Tapi yang tak seronoknya..bila dah hapus..ada pula yang sumbangkan suara yang sumbang cakap kalahkan murai.
“alah..hapus ada makna tu”
Peh..tak reti bersyukur laa ni..bila tak dapat bising,dah dapat pun bising.Dah semua salah,apa yang betul.Mulalah setan bertanduk menghasut hati..kalau banyak setan yang berendam dalam lubuk hati yang dalam,timbulah sikap buruk sangka berenang-renang di permukaan.Alahai..belajarlah menghargai dan menilai dari sudut positif pula.Kalau negetif sesaja..boleh kena kejutan elektrik silap caranya.

Ibarat rumah dah siap,tukul masih berbunyi..fikir-fikirlah sendiri.
Sekadar luahan hati..bukan entri emosi dan tiada yang terlibat samada yang hidup atau mati..kecuali mereka yang makan cili…peace!!-Hiperbola ku tersirat maksud.

13 Comments

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *