Breaking News
Home » Uncategorized » Dua Beradik Terlampau | Hilangkah Harga Diri?

Dua Beradik Terlampau | Hilangkah Harga Diri?

Bersekedudukan dengan lelaki bukan islam.
Demi menyelamatkan dua adik perempuannya daripada terus bergelumang dosa, seorang kakak menempuh pengalaman pahit apabila putus jari kelengkeng akibat ditetak teman lelaki seorang adiknya. Insiden itu berlaku di rumah sewa kedua-dua adik perempuannya, dikenali sebagai Aishah, 20 dan Ain, 16, di sebuah taman perumahan di sini dan mereka bersekedudukan dengan teman lelaki masing-masing.- Petikan Harian Metro 27-08-2011

Inilah pengorbanan seorang kakak yang ingin menyelamatkan adik dari terus bergelumang dengan dosa.Betapa mahal harga sebuah pengorbanan.Tapi dimana letaknya harga diri manusia yang masih lari hanyut melayan nafsu sedangkan tak terlintaskah bahawa hidup hanya sementara.Muda bukan modal untuk kita tak mati.

Kalau Tak tahan sangat kahwinlah..buat cara betul tapi biarlah yang berpadan.Perkara ini juga bukan sahaja melibatkan maruah diri tapi juga maruah keluarga.Banyak perkara lain lagi boleh buat.Syoknya sekejap,seksanya lama..kalau melibatkan kehidupan orang lain..macam mana pula.Lu fikirlah sendiri.

Check Also

Piala Dunia 2018

Senarai Penuh 32 Pasukan Yang Layak Ke Piala Dunia 2018

Setelah melalui pusingan kelayakan dan playoff, 32 pasukan telah pun mengesahkan tempat ke Piala Dunia …

15 comments

  1. biasalah zaman sekarang bro.. janji sedap mana nak ingat dosa pehala…

  2. orang camtu kene sebat baru dia tau!!!

  3. nauzubillah..masih belum terlewat utk bertaubat..nasiblah ada kakak yg bertanggungjawab terhadap adik2.
    selamat hari raya dr akak sekeluarga

  4. akak yg hebat!!!

  5. lepas ni kalau adik x berubah jugak, x tau la nak cakap

  6. emm.. dunia sekrang.. semakin mudah nk bergelumang dgn dosa..

  7. bro..raya jemput la datang rumah ye.. kih kih kih..

  8. nie yg aku x puas ati ni kiz..hehe…belom pape dah tgl sama..memang besar sngat pengorbanan kakak tu..kagum dgn dia..

  9. lepas tu, mcm mna dgn dorg n kakak dia? pengorbanan sorang kakak tu..adei..

  10. dashyat tol budak-budak zaman sekarang. kena jaga leklok

  11. alahai.. adik2 pun kecik lagi.
    kesian kakaknye =.=

  12. Macam-macam hal bebudak sekarang. Haishh

  13. Mcm2 perkara pelik berlaku mnjelang kiamat ni…penghujung zaman.

    Follow kiter ek..kita dh follow awk… Ada doodles utk semua sempena raya…

    http://thebeautyofsplendid.blogspot.com/2011/08/free-doodles-nidoodle-series.html

  14. sengal punya adik!

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *