Breaking News
Home » Uncategorized » Den Nak Posan Ni..Ambik Perhatian.!!

Den Nak Posan Ni..Ambik Perhatian.!!

Gambar Hiasan Ambek kek Googel..sapo punya ni timo kasih la yo

Sekali Sekalo nak menulih guno bahso nogori..boleh yo!!
Nampak ko gamba yg den tempekkan tu..janganlah pikir bukan2 tekau eh..cumo hiasan tapi memberi banyak makno..Sebona eh nak posan sket kek sumo kawan2 yg ado anak…ermm tak kirolah yang ado anak sendiri ko..anak buah ko..anak tokak pun boleh yo..

Bukan apo..sekarang ni macam2 bondo yang dot2 berlaku..nak katoan kita tak ngajar anak semua ilmu dah di perturunkan..semuo yg petuo dah di bagi..tapi kadang2 bondo tu bolom boleh menjanjikan anak2 kito selamat dunio apo laei kek akhirat tekau eh..cayo ko tak apo yg den kobaan ni..cayo tak cayo..cayo jo lah..

Nengokan sikit kek mano anak2 kito sekarang..apo di buek eh..dongan sapo dio kluar melilau..jgn biarkan cam tu jo..esok kito kok putih mato..ilang kalo itam eh terbeliak yang putih jo..!! Budak2 ni kalau setakat koba koba jo raso eh tak berapo jalan..masuk tolingo kiri kuar ikut idung..kalau kuar tinggo kanan ado yo lokek eh sket..ni langsung tak do..Sebab kekadang ado yg muko suci tekau..dopan jo..belakang amok aii tak dapek nak den kobaan doh..

Bukan sumo eh cam tu..ado yo yang iman eh kuek tak jalan doh dongan indah dunio..tapi sekuek mano pun lamo lamo kalau tak di jago runtuh yo deh..
Jadi samo2lah kito jaga menjago..samo2 sanggup donga togoan kwn2..jiran2..jgn copek nak naik angin kalau kono togo pasal anak kito kek orang lain..sumo ni untuk kebaikkan kito dan generasi seterusnyo..

Ekau paham tak ni..kalau tak paham translate kek google..!!..
Timo kasih sobab baco..!!

Check Also

stadium baru JDT

Gambar Rekabentuk Dan Konsep Stadium Baru JDT

Gambar Rekabentuk Dan Konsep Stadium Baru JDT. Satu majlis pelancaran rekabentuk dan konsep stadium bola …

21 comments

  1. haha..loghat nogori yoo..:D

  2. budak sekarang ni banyak dugaan dan godaan..penuh sgt kiri kanan..dgn internet,TV..banyak lg..iman tu lah yg penting..ibu bapak tolong la ambik kisah pasal anak ye..

  3. bergantung pada iman seseorang individu lah…

    PS : Perkara yang perlu dibuat sebelum new entri

  4. omak un ayah contoh tebaik jang oiii..jadi role model kek anak2..tapi kdg2 tu..anak2 tu buek bangang yor..cakap omak ayah sepatah haram dio tak ambik pot..idak ko toringek maso kocik2 dulu..sapo un basoh beghak..sapo yg borosih un selemo..???

  5. tepuk dada tanyolah iman yo…:)

  6. botul tu…samo2lah kito beringat yg ado anak2 ni…mudah2 selamat dunio & akhirat…

  7. poning eden mmbaconya.. tp botul la tu.. (erk betul ke ayat ni?? ke salah grammar. haha)

  8. susah benor nak bace ni haa..hahaha

  9. hui ekau nie…dok speaking nogori eh…

    papo pon…eden sokong bonar dengan ekau tue

  10. hua haha ha liat dikit dunk !! 😀

  11. Salam..

    Sekali baca mcm pacik din beramboi pun ada.. hehe

  12. adesss!!! eden x paham… ngeee..

    meh mJ nak bhsa baling plak… ngeee…sure x paham..

  13. Paham la sikit-sikit walaupun pening-p[ening lalat…Ya zaman sekarang ni macam-macam hal…penjagaaan, pendidikan dan pengawasan anak adalah amat perlu..moga anak saya dijauhi dari perkara yang tak elok.

  14. heee~
    faham sikitsikit 😛

  15. Haha..

    Jangan boghi oghang tengok kito punyo bondo.. Malu wehhh…. hahaha…

  16. kat google boleh translate ke?
    hahhahhha…
    aku faham lur…
    hehehhe…
    kito pakat pese la antara satu samo lain…
    saling mngingat deh…
    insyaallah..

  17. lain bona bunyi eh!kiro bulehlah klu nak mencubo….sama2lah kite ingt mngingti antara satu sama lain…anak engkau anak den gak…INSYA ALLAH semua pn ok

  18. ado anak tokak yo..
    tpi eden torai lah 🙂

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *