Breaking News
Home » Berita » Daftar Pemilih Sebelum 1 April Layak Mengundi PRU 13

Daftar Pemilih Sebelum 1 April Layak Mengundi PRU 13

Daftar Pemilih SPR | PRU-13 | Daftar Pengundi – Daftar pemilih bagi suku pertama tahun ini akan berakhir pada 31 Mac dan Daftar Pemilih Tambahan Suku Tahun (DPT ST) 1/2012 dijangka diwartakan pada bulan Mei ini.Jadi kepada yang masih belum mendaftar sebagai pemilih boleh melakukan demikian sebelum ahad 1 April 2012 jika mahu mengundi dalam Pilihanraya Umum ke 13.Itu pun jika PRU-13 diadakan selepas bulan Jun 2012.Kalau sebelum Jun tak layaklah mengundi.
Untuk rekod, sehingga DPT ST 4/2011 yang berakhir pada 31 Disember tahun lalu,jumlah pemilih yang berdaftar di seluruh negara ialah 12,595,268 orang, manakala 3,088,540 orang atau 19.7 peratus masih belum mendaftar sebagai pengundi.
Tak kisahlah sempat mengundi atau tidakkan..apa yang penting jika dah layak mengundi tu pergilah daftar.Jangan ambil mudah sebab undi kita penentu masa depan negara.Jom daftar jadi pengundi..bukan susah pun nak mendaftar..kat pejabat pos pun boleh..

Check Also

7 perpindahan tertinggi pemain bolasepak dunia

7 Perpindahan Termahal Dunia Dalam Bolasepak

7 Perpindahan Termahal Dunia Dalam Bolasepak. Dunia bolasepak sering dikejutkan dengan perpindahan yang mahal yang …

2 comments

  1. sudah daftar..tunggu mengundi je ^_^

  2. mmg kat pejabat pos pun boleh.. tp klau xde borang xblh gak

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *