Home » Motivasi » Cermin Diri Bersih Sangat Ke?

Cermin Diri Bersih Sangat Ke?

Bangun pagi lepas mandi mesti korang nak mengadap cermin.Yang perempuannya mesti nak bersolek..nak tengok sana sini takut baju senget senget..adjust2 kain tudung..huhu..macam tu juga lelaki..tak sah la kalau pepagi tak ngadap cermin.Bukan pagi je kita ngadap cermin waktu lain pun ada..pagi tu umumlah yer..

Kalau dah rajin tengok cermin tu bermakna kita ni dah tahulah kan macam mana diri kita ni.Yer lah kalau diri sendiri pun tak kenal macam mana nak kenal orang lain.Cuba masa duk depan cermin tu..renung diri tu..hebat sangatkah..sempurna sangatkah..pandai sangatkah..sentiasa betulkah?? dan macam macam lagi boleh di fikirkan tentang diri sendiri..baru kita tahu siapa kita..kerana kekadang kita ni sering sangat perasan yang kita ni sangat bagus dari orang lain padahal pada mata sendiri je tapi dari pandangan orang lain??

Gunakan kewarasan dan kematangan berfikir dalam menghadapi sesuatu perkara.Isu ciput je..tapi bila dah terpengaruh .. kita olah jadi macam macam..sana salah..sana penipu..sana tak guna..sedangkan diri sendiri entah lagi teruk..

Cermin cerminkan diri..jangan hancurkan apa yang kita warisi hanya kerana kita perasan yang kita ni bagus sangat..chett podahhh..!!

Check Also

kanser usus

Awas Penyakit Ini Menyerang Siapa Sahaja

Awas Penyakit Ini Menyerang Siapa Sahaja. Tahukah anda bahawa kanser kolorektal atau lebih dikenali kanser …

13 comments

  1. like this entry so much.. 🙂

  2. agaknya cermin x cukup besar kot

  3. cermin diri sendiri dulu sblm cermin org…

  4. nice!!

    cermin diri untuk tengok ada jerawat ke tak 😛

    p/s : ada maksud tersirat 🙂

  5. Ade org tgk crmin mkn ase dri die best.. Hahaha~

  6. cermin xdpt pntulkan byg2 kut . hehe

  7. teringat pada aziz desa….masa MHI mula2 dulu “cermin-cerminkan diri anda”…dia dikenali sbg mat cermin.

  8. teringat pada aziz desa….masa MHI mula2 dulu “cermin-cerminkan diri anda”…dia dikenali sbg mat cermin.

  9. ye betul tu…tapi kalau silap cermin dia jadi lagi bertambah perasan pulak…yang penting muhasabah diri…

    ada makna yang amat mendalam dalam entry nihehe

  10. ramai yang cermin diri, hanya nampak luaran saja. dalaman tak nampak.

  11. @kiwitak marah sesiapa..cuma curahan rasa dengan apa yang berlaku sekarang..hehe

  12. senang cite ta payah bajet bagus sgt kan kiz 😀

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *