Home » Uncategorized » Buruk dibuang dengan rundingan, baik ditarik dengan muafakat

Buruk dibuang dengan rundingan, baik ditarik dengan muafakat

Kenapa nak gaduh gaduh.Ada sanggup bertekak bertegang urat menegakkan benang yang basah.Sampai ada yang tak mengaku saudara.Sampai ada yang dah berpuak puak.Ini bukan zaman kuno lagi sampai nak berpuak puak..huhu.

Tak puashati..duduk kedai kopi..bawa berbincang sampai teguk air dan tolak tolak buah dam.Jangan pendam pendam nanti bernanah menjadi dendam.Silap silap nanti sampai berparang sampai ada pula yang padam.Dah kurang sorang.Ingat senang ke nak buat orang..huhu

Setiap kekusutan pasti ada jalan penyelesaian.Apa yang perlu cuma guna akal dan fikiran.Fikir secara positif elakkan negetif.Terima kesilapan dan rela memaafkan.Bukan kena bayar pun..kalau kena bayar pun cuma belanja kopi tu je..muafakat membawa berkat..akhir kata buruk dibuang dengan rundingan, baik ditarik dengan muafakat..Fikir fikirkan.

Check Also

Kebakaran Pusat Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah

Teks Sidang Media Penahanan 7 Suspek Kebakaran Pusat Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah

Teks Sidang Media Penahanan 7 Suspek Kebakaran Pusat Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah. Pihak PDRM telah …

12 comments

  1. masalahnya orang sekarang ni kalau bergaduh berlebih2han dan melampaui batas…padahal perangi tu paling dibenci allah…

  2. bila marah menguasai diri, maka habis hilang segala pertimbangan

  3. kdg2 tu ckp dah 0-0 tp kt blkg still kutuk2..

  4. zaman sekarang susah sikit nak bermuafakat bila ada pertengkaran/perselisihan…hehe..org kta dunia semakin tua tp pemikiran manusia2 bukan makin tua/matang tpmakin kolot x kenal baik buruk!!..

  5. yang main cakap2 belakang tak tahan tu..kalau berterus terang apa la salahnya..kan?

  6. Nur Syazana Mohammed Sani

    susah la nak jangke perangai orang skunk nie ==’

    moh la tinggal kan kutukan bernas d entry terbaru zana

    http://syazanasani88.blogspot.com/2011/07/semenjak-due-menjak.html

  7. manusia mmg suka bertindak melulu tanpa berfikir.lepas dah terlajak tuh, baru nk menyesal. terlajak perahu bleh la undur. huhu

  8. bertindak mengikut akal
    bukan mengikut amarah

  9. Pesanan yang baik.
    Biasa yg susah ialah hendak memaafkan org. Kalau boleh menjadi seorang yg pemaaf dan sedia meminta maaf, akan jadi yg terbaik

  10. tapi kdg2 main dam pun boleh bergauh satu kedai kopi bro…

  11. apabila agama diketepikan, apabila akal fikiran ditolak tepi. camtulah terjadi bila emosi mengawal diri

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *