Menu Tutup

Biar Pecah Kelapa Jangan Pecah Kepala

Kelapa..kepala..eh macam dekat-dekat je bunyi dia..mungkin ada pertalian bau-bau bacang kot.Apa kena mengena lak kelapa dengan kepala ni.hah.. apa cerita.Kelapa ni biasanya orang guna untuk ambil santan buat masak.Kat tempat aku ni santan kelapa popular sebab wujudnya masak lemak cili api..tak elok amalkan selalu nanti effect pada kesihatan..tapi kalau dah sodap den belasah jo..kan kan.
Kalau bab pecah kelapa ni aku tengok masa sambutan Thaipusam..ermm dia orang pecah-pecah kelapa kat atas jalan tu.Kepercayaan merekakan,mungkin ada sesuatu yang mereka raikan,kalau tak takkan wujud acara tu.Tapi bab pecah kepala ni pula lain..musim cuti ni kenderaan sesak atas jalanraya.Masalahnya makin sesak makin ramai yang nak tunjuk skill celah mencelah.Lepas tu bila silap celah,ada yang lepak celah tayar lori,ada yang kepala hempas kat bumi..takkan itu kerja sia-sia.
Jadi hati-hati dijalanraya..jangan suka ikut kepala sendiri nanti kalau dah pecah..kena beli kelapa nak buat kenduri..
Ajal maut ditangan Allah,tapi mencegah dari terjebak kearah yang merosakkan diri sendiri itukan lebih baik..tak gitu.

8 Comments

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *