Home » Santai » Biar Betul Nanti Tak Payah Nak Diperbetul

Biar Betul Nanti Tak Payah Nak Diperbetul

” selamat pengantin baru , semoga bahagia hingga ke anak cucu “
” Jangan lupa rajin-rajin makan ubat “

Antara ayat yang biasa kita dengar..dan banyak lagi kot..tapi yang dua ini antara yang paling kerap kita dengar.Aku,kita,anda,kamu,mereka dan yang seangkatan dengannya pasti pernah ucapkan kata ini.Tapi nak betulkan sikit..

Kalau kita mengharapkan bahagia hingga anak cucu je.. tu yang banyak yang huru hara tu..kekadang tak sempat sampai anak cucu..belum keluar anak dah hancuss..kata-kata itu kan doa…lagi satu kalau orang yang sakit kita suruh rajin-rajin makan ubat..ermm cuba bayangkan kalau dia ikut cakap kita..rajin makan ubat ikut suka dia je tanpa ikut aturan..mesti cepat jalan orang tu..tak percaya kita cuba sendiri..

Itu je imaginasi aku time hujan hujan ni..kalau betul apa yang aku kata beritahu kawan..kalau salah jom kita lawan..ehh silap.tolong perbetulkan..hehe..

Check Also

keputusan Liga Super 20.9.17

Keputusan Liga Super 20 September 2017

Keputusan Liga Super 20 September 2017. Enam perlawanan berlangsung dengan perebutan kedudukan kedua Liga Super …

6 comments

  1. Aishah Jahirah(cik aisha)

    tulah ucapan tu mcm doa dahkan…

  2. dah tabiat mcm tu..so tinggal nak ucap lagi tanpa pedulikan maksud secara lebih dalam..:)

  3. tapi rasanya ramai dah yang sedar dengan tu…
    terutamanya yang selamat pengantin baru tu..
    heheheh…

  4. n3 ni cam dibuat dlm mimpi je..agak bersimpang siur..huhu

  5. Ibnuismaini Ismail

    rajin2 mkn ubt sbb ramai yg malas mkn ubat sbb tak sedap alasannya.

    pasal rjin n mkn ikut suka je tu bukan rajin namanya tu pemalas gak sbb mls ikut masa.

  6. kena tukar jadi semoga bahagia hingga ke syurga 🙂

    hehe, bab makan ubat mmg tak rajin 😛

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *