Home » Uncategorized » Bersahur Di Ranjang | Miang Keladi Makin Tua Makin Menjadi

Bersahur Di Ranjang | Miang Keladi Makin Tua Makin Menjadi

Sekali lagi menunjukkan sikap kita sebanarnya.Diusia menghampiri penamatnya tak sepatutnya terus leka dan alpa dengan nikmat dunia.Yang sepatutnya menjadi ketua keluarga bersahur dan mengimamkan solat subuh sebuah keluarga tiada nampak pun kelibatnya..Rupa-rupanya tengah berdansa bersenggolan di disko mahupun dangdut sampai ke subuh.

Seperti laporan Metro Ahad 14/8/2011 hari ini,bagaimana ramai lelaki yang berhidung belang masih ligat sehati berdansa di disko dan dangdut.Tak kisah pun bulan ramadan.Tapi yang paling menyedihkan ramai yang terlibat tu adalah warga emas yang sepatutnya kita berada di rumah.Muda pun sama je,tak semestinya kalau muda leh ikut suka melepak kat tempat tu sampai lupa dunia..mati tu tak kira tua ke muda..hehe.

“Demi masa sesungguhnya manusia itu berada dalam kerugian,kecuali mereka yang beriman dan beramal soleh serta nasehat menasehati di atas kebenaran dan kesabaran” (surah Al-Asr Ayat : 1-3)

Check Also

kanser usus

Awas Penyakit Ini Menyerang Siapa Sahaja

Awas Penyakit Ini Menyerang Siapa Sahaja. Tahukah anda bahawa kanser kolorektal atau lebih dikenali kanser …

17 comments

  1. lelaki tak sedar diri betul

  2. tak sadae diri. masa muda dulu taknak mampos. suda besar memalukan keluarga dan kampung!

  3. BETUL TU..HEHE..SEDAR2 LAH EI..HEHE..

  4. bukan lelaki jer…pompuan pun ada yang macam ni..hahahah

  5. xtau la pe nk jdi ngan dunia skang ni…hemmmm

  6. tk soda diri lg tu bro..kih kih kih

  7. tu la kan..masing2 pikirkan nafsu sendri..tah ape yg merasuk dorang ni..MasyaAllah..dunia2 semua terlarang di ikuti..

  8. Ayoooo.. memalukan betolla atok2 ni suma.. spatutnya depa tunjokkan contoh yg terbaik kat cucu cicit.. haish!

    MySuaraBlog: Cahaya Matahari Rangsang Hormon

  9. bila mnusia mula hilang kesedaran n kewarasan

  10. dunia dah makin tua. dah akhir zaman . mcm2 bnde jadi skang . haihh

  11. betul tuh. ajal datang tidak kira umur dan tempat.

  12. kubur kata mari, dunia kata pergi. tp masih x sedar.

  13. ish ish! dasyat punya manusia..memalukan betol..tetiba nanti mati kat pub..ajal maut mana kita tau kan..dasar manusia yang tak puas apa yang ada..tua bangka nak merayap lagi jumpa gadis muda^^

  14. bila diri taksub dengan nikmat dunia, macam tu la jadinya.

  15. errr…dahsyat tu… memalukan je..semoga kita sempat bertaubat sebelum ajal datang..

  16. Lumrah alam. Warga emas yang lupa daratan ni bukan kenal Ramadhan ke tak ke.
    Main sebat aje.

    Sabor aje lah

  17. ingat.. syarat mati bukannya tua,..

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *