Menu Tutup

Bersahur Di Ranjang | Miang Keladi Makin Tua Makin Menjadi

Sekali lagi menunjukkan sikap kita sebanarnya.Diusia menghampiri penamatnya tak sepatutnya terus leka dan alpa dengan nikmat dunia.Yang sepatutnya menjadi ketua keluarga bersahur dan mengimamkan solat subuh sebuah keluarga tiada nampak pun kelibatnya..Rupa-rupanya tengah berdansa bersenggolan di disko mahupun dangdut sampai ke subuh.

Seperti laporan Metro Ahad 14/8/2011 hari ini,bagaimana ramai lelaki yang berhidung belang masih ligat sehati berdansa di disko dan dangdut.Tak kisah pun bulan ramadan.Tapi yang paling menyedihkan ramai yang terlibat tu adalah warga emas yang sepatutnya kita berada di rumah.Muda pun sama je,tak semestinya kalau muda leh ikut suka melepak kat tempat tu sampai lupa dunia..mati tu tak kira tua ke muda..hehe.

“Demi masa sesungguhnya manusia itu berada dalam kerugian,kecuali mereka yang beriman dan beramal soleh serta nasehat menasehati di atas kebenaran dan kesabaran” (surah Al-Asr Ayat : 1-3)

17 Comments

  1. laskar pelangi

    ish ish! dasyat punya manusia..memalukan betol..tetiba nanti mati kat pub..ajal maut mana kita tau kan..dasar manusia yang tak puas apa yang ada..tua bangka nak merayap lagi jumpa gadis muda^^

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *