Home » Motivasi » Bermula Dengan 30 Sen Je .. Tapi Kini ..

Bermula Dengan 30 Sen Je .. Tapi Kini ..

Warga emas mula menabung hasil pendapatan sebagai kelasi sejak 1950.
Betulah kata pepatah Melayu ‘sedikit sedikit, lama-lama jadi bukit’.Itu azam yang dipegang oleh seorang warga emas apabila mula menabung sejak tahun 1950 sehingga kini mampu untuk pergi menunaikan haji.

50 tahun dulu Mail Brahim, 77 yang berkerja sebagai kelasi kapal dengan gaji rm40 hanya mampu menyimpan 30 sen.Dan apabila gaji semakin bertambah beliau juga manambah lagi nilai simpanan.
“Akhirnya saya dapat menggunakan wang itu untuk ke Tanah Suci tahun ini”.

Moralnya,jika kita ada azam yang kuat dan bersungguh-sungguh untuk mencapai impian jika dilakukan dengan perancangan yang betul pasti akan berjaya.”hendak seribu daya,tak nak seribu dalih”..

Ubahsuai Untuk Siaran dari Berita Harian
Artikel asal di SINI

Check Also

kanser usus

Awas Penyakit Ini Menyerang Siapa Sahaja

Awas Penyakit Ini Menyerang Siapa Sahaja. Tahukah anda bahawa kanser kolorektal atau lebih dikenali kanser …

9 comments

  1. benar sangat benar =))

  2. mampukah kita buat mcm pakcik tu ?

  3. hemmm betul sekali pak cik 🙂

  4. gua menabung gak…tapi xlama la..hahaha..:P

  5. menyesal tak simpan singgit sehari sejak kecik dulu..
    kalau idak mesti dah ke mekah dah akak ni..
    kan??

  6. memang betul tu,tp x sume org dpt buat cam tu ada lah segelintir..mungkin dlm 10,3 or 4 org je yg dpt..hehe..tp pape pun kita wajib menyimpan setiap bulan walopun rm10 ka bank..:)

  7. sikit2 lama2 jd bukit…putus… kih kih kih

  8. menabung la kerana banyak manfaatnya..

  9. dulu boleh dan sekarang ni agak sukar..memang susah nak menabung ni.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *