Home » Santai » Berapa Kali Anda Ucap Bismillah Sehari ?

Berapa Kali Anda Ucap Bismillah Sehari ?

Berapa kali anda lafaz atau ucapkan kalimah bismillah dalam kehidupan seharian.Sudah tentunya tak terkira sekiranya memang anda mengamalkannya sepanjang hari..kadang2 ada juga yang terlupa akan kalimah ini sebelum membuat apa apa perkara..betul ke tak??

APA saja pekerjaan yang ingin dilakukan hendaklah dimulai dengan ucapan ‘Bismillah’ yang bermaksud, Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah dan Maha Penyayang. Kalimat itu wajar diucapkan untuk mendapat berkat di samping memohon perlindungan Allah dari sebarang ancaman bahaya. Allah akan bermurah hati menolong orang yang menyebut nama-Nya setiap kali memulakan tugas atau melakukan pekerjaan. Satu keadaan luar biasa diberikan Allah bagi siapa saja yang yakin, bersungguh-sungguh dan sentiasa mengingati-Nya.

Jadi mulakanlah sesuatu itu dengan nama Allah agar segala urusan kita di berkati dan di permudahkan.Bukan panjang pun..apa tak hafal?? ini dah mengarut kalau cam tu..
Apa yang penting ucapkan seikhlas hati kerana Allah itu maha mengetahui atas segalanya..

Check Also

The Red Warriors

Nama The Red Warriors Akan Ditukar ?

Nama The Red Warriors Akan Ditukar ? Itulah persoalan yang mungkin bermain difikiran peminat bolasepak …

9 comments

  1. betul tu.perasan tak bile kite ucap bismillah mst benda tu smooth je. =) mak sllu pesan,nk buat pape ce bc bismillah.hehehe

  2. nak buat apa2 kena ucap basmallah…kan itu yang sepatutnya..anak2 kecil perlu di asuh begitu

  3. selalunya mina baca time nak bawa kereta….pastu lepas makan….

    lg berkat kan…

  4. @rara pinkmafia btol tu.. kita sentiasa dalam rahmatnya.

  5. @Lydia Miza(Aidyl Azim) melentur buluh biarlah dari rebungnya..kan kan Kak Miza

  6. @KUREKURE COMEL kerana kita sentiasa dalam rahmat dan mendapat berkat dariNya

  7. alhamdulillah.. memang tak terkira lor.. harap2 terus jadi amalan aku setiap masa.. insyaAllah ^_^

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *