Home » Uncategorized » Berani Ke?

Berani Ke?

Semua orang nak berjaya.Siapa nak gagalkan.Tapi mencapai kejayaan bukan mudah.Banyak rintangan dan dugaan.Kalau tak mampu bertahan,tersungkur beb!
Mengejar kejayaan mesti bermula dengan keberanian.Berani gagal,berani tanggung risiko,berani mencuba,berani mengawal emosi dan macam macam berani lagi selain dari usaha yang berterusan.

Dari keberanian akan timbulnya rasa tanggungjawab untuk membuat sesuatu dengan bersungguh sungguh tidak sekarang hangat2 tahi ayam.Ataupun buat sesuatu dengan acuh tak acuh bagai sekadar melepas batuk di tangga.

Yang pipih tak datang melayang..yang bulat tak datang bergolek..Tak faham bertanya..tak pasti selidik..tak tahu belajar..usaha,doa dan tawakal.

Check Also

keputusan Piala Malaysia suku akhir kedua

Keputusan Piala Malaysia 2017 Suku Akhir Kedua

Keputusan Piala Malaysia 2017 Suku Akhir Kedua. Debaran pasti dirasai oleh lapan pasukan yang terbabit …

16 comments

  1. sayanakhiburan

    terbaikla kiz… motivasi terbaik untuk blogger newbie macam aku…

  2. suke…
    nice entry…
    kite mesti berani..yeay…

  3. berani gagal πŸ˜€

  4. insaf seketika..huhu

  5. kena pikir dulu…ada berani ke tidak…

  6. berani kerana benar πŸ˜€

  7. betul tu bro.tgk mcm dinas..kua modal 150K tu bukak butik.huh.kalo rara ada duet nk jugak.

    bro komen td tu perli sy ke?hehehe

  8. btul tu…brani gagal..tp jgn nak gagal pulak..hehe..

  9. yup,setuju!

    hehe,kene berani buat keputusan πŸ™‚

  10. kita x kan boleh g jauh kalau kita asyik takot…..

  11. hey nice blog kawan….i’ve just follow ur blog right noww….
    i really hope that u can follow back my freshie blog πŸ™‚

  12. setuju2..hehe

  13. NURUL NATASYA AMIR

    Jom gadoh.Ada beran ke?Hehehe πŸ˜€ Nice one ! πŸ™‚

  14. plan with action.. bukan plan aje tapi eksyen yg lebih.. he..he.. yakin pd diri sendiri dik.

  15. dah macam bapak aku bg nasihat plaj. haha

    berani tempuh dugaan baru leh berjaya
    kalau hidup tak ada dugaan, memang boring.
    Rasulullah pun mcm2 dugaan kena. Contohilah baginda SAW

    thnks bro sharing.

    rajin2, singgah blog aku plak

  16. istiqamah tu rahsia kejayaan.. πŸ™‚

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *