Menu Tutup

Berani Ke?

Semua orang nak berjaya.Siapa nak gagalkan.Tapi mencapai kejayaan bukan mudah.Banyak rintangan dan dugaan.Kalau tak mampu bertahan,tersungkur beb!
Mengejar kejayaan mesti bermula dengan keberanian.Berani gagal,berani tanggung risiko,berani mencuba,berani mengawal emosi dan macam macam berani lagi selain dari usaha yang berterusan.

Dari keberanian akan timbulnya rasa tanggungjawab untuk membuat sesuatu dengan bersungguh sungguh tidak sekarang hangat2 tahi ayam.Ataupun buat sesuatu dengan acuh tak acuh bagai sekadar melepas batuk di tangga.

Yang pipih tak datang melayang..yang bulat tak datang bergolek..Tak faham bertanya..tak pasti selidik..tak tahu belajar..usaha,doa dan tawakal.

16 Comments

  1. rara pinkmafia

    betul tu bro.tgk mcm dinas..kua modal 150K tu bukak butik.huh.kalo rara ada duet nk jugak.

    bro komen td tu perli sy ke?hehehe

  2. I am...izuan

    hey nice blog kawan….i’ve just follow ur blog right noww….
    i really hope that u can follow back my freshie blog 🙂

  3. Fontonk

    dah macam bapak aku bg nasihat plaj. haha

    berani tempuh dugaan baru leh berjaya
    kalau hidup tak ada dugaan, memang boring.
    Rasulullah pun mcm2 dugaan kena. Contohilah baginda SAW

    thnks bro sharing.

    rajin2, singgah blog aku plak

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *