Home » Uncategorized » Benar Ke Drama Soffiya Berunsur Negatif ?

Benar Ke Drama Soffiya Berunsur Negatif ?

Drama bersiri Soffiya yang di tayangkan dalam slot Akasia di TV3 dimana jalan ceritanya menonjolkan sesuatu yang negetif terutama kepada kaum melayu.Berbagai pendapat timbul tentang jalan cerita drama Soffiya ini.Memang di akui jalan ceritanya agak menarik tetapi jalan cerita yang agak keterlaluan menimbulkan pandangan negetif penonton.

Kenapa drama Soffiya dikatakan berunsur negetif..? ada pihak yang menyatakan jalan cerita drama Soffiya menonjolkan sikap masyarakat Melayu tidak bertamadun dan kejam apabila si bapa yang juga seorang doktor tergamak merogol anak kandungnya sendiri serta menyeksa isterinya dengan kejam,dimana seperti menggambarkan masyarakat Melayu kini terlalu rendah moralnya.Walaupun hanya dalam drama..namun jalan cerita yang keterlaluan harus dielakkan..

Itu antara pandangan yang aku baca di salah sebuah akhbar arus perdana.Mungkin aku rasa itu komen dari pembacanya.Ada juga benarnya,walaupun hanya cerita,namun harus juga tidak keterlaluan sehingga boleh mencetuskan rasa kurang senang pihak lain.Bukan apa takut ada yang salah tafsir..tak tahu beza maksud sebenar..

Sisipan Bawah : Tapi kenyataan hari ini..itulah yang sering berlaku..

Sumber

Check Also

kanser usus

Awas Penyakit Ini Menyerang Siapa Sahaja

Awas Penyakit Ini Menyerang Siapa Sahaja. Tahukah anda bahawa kanser kolorektal atau lebih dikenali kanser …

4 comments

  1. mula2 tgk gambar nie rasa camtu jugak.. tambah2 la si soffiya tu ikut je apa yg bapak dia suruh.. tak tau nak lari ke.. yang bapaknya pula macam hape lagi perangai.. huhu..

    tapi tengok jugak la.. cuma jangan terpengaruh sudah.. =)

  2. tak ponah lae tgok cito ni..

  3. xpnah tgk ag…no comment…

  4. walau ia sekadar sebuah drama tetapi ia memaparkan realiti kehidupan masyarakat…saya tak tgk drama tu pun , tetapi kalau ada unsur yang keterlaluan dari segi watak atau jalan cerita , ia seharusnya tidak melampau batas realiti kehidupan sebenar…

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *