Breaking News
Home » BR1M » Bayaran RM500 | Minggu Depan Baru Kabinet Nak Bincang

Bayaran RM500 | Minggu Depan Baru Kabinet Nak Bincang

BR1M – Lepas pembentangan belanjawan 2012 ni..perkara yang paling hot adalah tentang bantuan khas RM500 atau pun ada yang panggil bantuan rakyat.Kalau bab duit ramai yang nak tahu..kalau perkara-perkara lain dalam belanjawan tak kisah sangat pun..adehh..

Cuma hari ini Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Dr Koh Tsu Koon ada cakap minggu depan baru kabinet nak bincang cara terbaik untuk bayaran wang khas RM500 ni.Nanti kalau lambat-lambat pasti akan menjadi kontroversi plak.ada yang bawa tangguk..bila air dah keruh.


Apa yang pasti  Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) dan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) akan dijemput untuk menyertai mesyuarat Kabinet itu,sebab kedua agensi ini mempunyai maklumat yang diperlukan dalam menilai pendapatan isi rumah terutama yang berkerja.


Sisipan Bawah : Kat tempat kediaman aku ni heboh semua cerita pasal duit RM500..sibuk tanya aku macam mana nak mohon..apa dia ingat aku ni menteri ke..huuhu..apa yang penting biarlah yang betul-betul layak yang menerima bantuan khas RM500 ini..

Check Also

BR1M 2016

Tarikh Bayaran BR1M 2016

Tarikh Bayaran BR1M 2016. Pasti ramai yang ingin tahu bila bayaran Bantuan Rakyat 1 Malaysia …

4 comments

  1. kiz, pelajar bole memohon x untuk rm 500 tu ? hahaa aku tanya ko gak ni

  2. bro boleh jadi YB kawasan lepas ni..haha

  3. Ko ni harapan kat tempat ko kan?..selalunya org yg berkaliber je yg org respect ni…hihi

  4. tu lah..biar yg betol2 layak baru leh terima bantuan! bukan semua dapat..

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *