Breaking News
Home » Uncategorized » Baguslah Kalau Dah Sedar

Baguslah Kalau Dah Sedar

Tadi petang aku jumpa dengan sahabat lama..

“Assalamulaikum..Man lama tak nampak..mana pergi? ” sapa aku lah,

“W,salam…adalah..tempat biasa..” balasnya.

Tempat biasa? ermm aku faham tu tapi buat buat tak faham..hehe..!! Tapi dari susuk tubuh dan ceria wajahnya memang jauh berbeza dari 6 bulan lepas masa aku jumpa dia dalam kebun sawit tengah layan kepala..memang ada beza…baguslah..

Aku tanya lagi ” macam mana duk sana ok tak?”
“biasalah..sana disiplin kuat, aku kena ikut peraturan..semua ada jadual..tapi oklah..aku rasa aku dah ok ni..tak nak buat macam dulu lagi..aku dah serik..” balas dia panjang lebar.

ermm..dari kata kata dia nampak macam berubah..nak mula hiduo baru.Baguslah kalau kau dah sedar kesilapan dulu.Tapi aku harap sedar kau tu biarlah yang betul2 sedar..jangan hangat2 tahi ayam..nanti dah jumpa member lama kembali terpengaruh..

Aku harap kau dapat kembali ke dalam masyarakat agar dapat menyumbang sesuatu yang bermakna.Aku juga berharap masyarakat dalam menerima dia dan bagi peluang kedua.Aku yakin kalau masyarakat menolak orang2 seperti dia ni..mereka2 ini akan kembali berjuang di bawah sedar..
Jadi sama samalah kita saling faham memahami.

Jadi kepada semua jauhilah najis dadah..dadah hanya memusnahkan hidup anda..sama sama kita memerangi najis dadah..!!

Check Also

Katharsis Album Terbaru Kumpulan Search

Katharsis Album Terbaru Kumpulan Search

Katharsis Album Terbaru Kumpulan Search. Lagenda kini kembali. Itu sudah pasti ungkapan peminat tegar muzik …

5 comments

  1. wuuu.dadah sgt2 bahaya!
    moga kita sama-sama dlindungi dr najis dadah nih!

    p/s : salam kenal. thanx singgah blog 🙂 sihat2 jek..hope tuan blog nih pun sihat2 keyh! ^_9

  2. Alhamdullilah..kerana sahabat lama tu dah berubah….

    Kadar celik huruf wanita Malaysia terbaik di dunia

  3. semoga dia x terpengaruh dgn dadah lagi.. dan pandai memilih kawan.. 🙂

    Jangan lupe singgah k.. 🙂

    1 “Alhamdulillah dipermudahkan..

    2 “”SAYA NAK JOIN BLOGLIST E-RA PASHA BOLEH??”

  4. dadah dah la x sedap. hahaha

  5. huhuhu..hope begitu jgk lah….bahaya dadah ni…
    tp rmai lg yg tak sedar…

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *