Breaking News
Home » Uncategorized » Atas Pagar Dah Tu Bila Bila Boleh Lompat

Atas Pagar Dah Tu Bila Bila Boleh Lompat

” tekanan darah normal .. 145 je..tapi tu kira atas pagar dah ”

Alamak tekanan darah atas pagar.Bila-bila je boleh lompat eh..

” kalau 150 sampai 190 tu dah kita tekanan darah tinggi..awak kena pantang makan ni..kurangkan yang berminyak.. banyakkan senaman.. jangan fikir kerja je.. “

Dah kena berpantang pula dah..tapi memang sebelum ni aku pantang lah encik doktor…tapi pantang nampak je..lepas ni kenalah pantang makan..alahai..angka umur makin bertambah kalau tak jaga makan inilah akibatnya.Angka je yang bertambahkan..tapi hayatnya semakin kurang..itu rialiti.

Itulah keputusan yang aku dapat masa buat medical chek up pagi tadi.Bagus juga kalau tahu,mudah kita mencegah sebelum terlambat.Mulai hari ini tengah sematkan slogan Jom Ubah ..!!

Buat Renungan
Rasulullah s.a.w telah bersabda yang maksudnya:”Bahawa Allah telah menurunkan penyakit dan ubat dan dijadikan kepada setiap penyakit ada ubatnya, berubatlah tetapi jangan berubat dengan benda-benda yang haram.” (Abu Daud)

Allah menurunkan penyakit dan menurunkan pula obatnya, diketahui oleh yang mengetahui dan tidak akan diketahui oleh orang yang tidak mengerti. (HR. Al Bukhari dan Muslim)

Check Also

stadium baru JDT

Gambar Rekabentuk Dan Konsep Stadium Baru JDT

Gambar Rekabentuk Dan Konsep Stadium Baru JDT. Satu majlis pelancaran rekabentuk dan konsep stadium bola …

2 comments

  1. jangan makan kambing bro..tapi aku dgr org kata,masa muda2 mkn kambing bebanyak..nanti takde efek kat darah tinggi bila berusia.tak tau betul @ tak

  2. betul…mkn kambing masa muda maintain cholestrol…

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *