Home » Uncategorized » Apa Itu Hiperbola ??

Apa Itu Hiperbola ??

Anda tahu apa itu bola? mesti tahukan..kebanyakkan bola selalu di perbandingkan dengan berbagai jenis sukan.Eh..tak tahu jenis sukan yang pakai bola? eh melampau kalau macam tu.

Tapi korang tahu tak apa itu hiperbola? hiper + Bola..sejenis permainan barukah? Masih tak jelas dan pasti? Sebenarnya hiperbola adalah merupakan sejenis bahasa kiasan untuk menyatakan sesuatu secara berlebih-lebihan daripada maksud yang sebenarnya.Ya sebenarnya sejenis bahasa kiasan yang kekadang kalau tidak dikaji memang tak faham.Kekadang ada dua maksud yang tersembunyi dan memerlukan pemahaman yang tajam untuk disesuaikan dengan maksud yang hendak disampaikan.

Itulah kekadang ada entri blog rakan2 yang gunakan bahasa hiperbola tahap tertinggi..haha ( memandai je aku cakap tahap tinggi ).Tapi aku suka buat dan baca entri yang guna ayat hiperbola..haha.Boleh buat orang berfikir dan kita pun leh berfikir sama..Aku suka buat entri guna ayat hiperbola tapi ringan dan santai..sapa ada perasan angkat tangan..!!

Check Also

kanser usus

Awas Penyakit Ini Menyerang Siapa Sahaja

Awas Penyakit Ini Menyerang Siapa Sahaja. Tahukah anda bahawa kanser kolorektal atau lebih dikenali kanser …

5 comments

  1. oooo..makin lama makin mendalam ni… kih kih..

    den kono poe timbo dulu ni..lamo dah tk nimbo lubuk.. tp jgn kacau dulu..biar dah sughut baru ngoca..kih kih kih

  2. hyperbola , first time dengar bro…selalu hyperactive dan hypermarket tahu le…hehehe…

  3. wah iyo ko…den pon tak pernah dongar ni..pelajaran baru..pasni leh guno…ngehngehngeh

  4. okehhh
    dah angkat idonggg!
    hehehehe

  5. hehe..nape x super bol je…amm..rasanya aku x hyperbola kot..kekeke…

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *