Menu Tutup

Apa Cerita Hari Ini.. Manisnya Gula

Harga Guna Naik , Harga Barang Naik , Naik 20 Sen – Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua.Apa cerita malam ni eh? Aku pun baru sempat malam ni nak meronda blog rakan2. Siang memang tidak ada kesempatan kerana kesibukan tugas rasmi dan tak rasmi. Malam ni terbaca tentang kenaikkan harga gula di blog rakan2. Naik 20 sen
Bagi aku bukan perkara luar biasa pun ..memang boleh di jangka..hehe.Tapi masalahnya..esok lusa mulalah timbul benda lain naik pula..ada yang nak naikkan harga minuman..makanan..kuih muih dan macam2 lagilah yang berkaitan dengan gula..logik ke? bukan naik sampai RM2 pun. Tak pasal pasal teh o atau kopi o kat kedai pun nak naik sampai 20 sen gak secawan.Nak ambil kesempatanlah tu..menangguk di air keruh..bukan dapat ikan pun..berudu pun belum tentu lagi dapat.
Tak percaya tengoklah nanti..mesti timbul cerita ni..( macam yakin je aku cakap ) ..ahh tengok je lah nanti..Apa apa pun,kurangkan manis dalam minuman,lebihkan manis dalam senyuman..tapi aku suka minuman yang pahit2 laa..layan je lah..
Harga Gula Naik
 Harga barang naik bukan lesen untuk naikkan semua yang tidak perlu naik .
 

7 Comments

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *