Breaking News
Home » Uncategorized » Apa Ada Pada Umur

Apa Ada Pada Umur

Semakin hari semakin bertambah umur kita.Tapi ianya hanya bertambah pada angka sahaja.Tapi hakikatnya umur kita semakin kurang.Tak percaya ke? Maksud aku semakin hari umur kita semakin nak hampir pada penamatnya.Kita tak tahukan bila akan tiba masanya.Kalau dah sampai tak akan di percepatkan atau diperlambatkan walau sesaat pun.

Apa yang perlu sekarang cuma kita fikir apa yang kita isi sepanjang angka umur yang semakin meningkat tu.Cukupkah segala bekalan yang perlu.Atau baru separuh atau zero..!! Tapi amalan tu tuhan yang tentukan.Kita sendiri tak dapat mengagak berapa kah sudah amalan kita.

Berbalik pada umur ni..ramai orang lebih memikirkan hari tua.Kenapa takut ke nak menghadapi waktu2 itu.Takut ke berani ke waktu itu tetap akan kita hadapi jika umur kita sampai ke waktu itu.Kalau tak sempat tak derlah melalui waktu itu.Ada yang sanggup telan ubat itu..bedah sana..cucuk sini supaya kekal muda.Kadang2 memang ada yang menjadi tapi ada juga yang makan diri.Eh luaran muda tapi sisa usia tu tetap kuranglah.Macam bateri laptop lah kalau habis boleh di caj tapi kalau badan manusia ni @ usia tak bleh beb.Tapi setakat untuk maintain sikit sikit tu bolehlah kot.Tapi tu kan sementara je.Tak der maknanya.

Jadi bersedialah kita menghadapi hari2 itu.Sebagai manusia lalui aja seadanya.Hati pun tak pening nak modified itu ini.Cuma tambah amalan sebagai bekalan sudah.Sampai masa pergi juga.Itu janji yang pasti.

Check Also

Keputusan Liga Super 15 Julai 2017

Keputusan Liga Super 15 Julai 2017

Keputusan Liga Super 15 Julai 2017. Hari ini 15.7.2017 merupakan perlawanan ke 16 buat semua …

9 comments

  1. terasa lak semakin hampir ke penamat……

  2. umur kita semakin hari.. semakin ber kurang.. amalan? cukupkah sebagai bekalan? ~~muhasabah diri…

  3. hari yang berlalu semakin pantas sehingga tak terasa…muhasabahlah diri…..dah bersedia ke kita… 🙂

  4. hari ni ada kematian di sini..pakcik tua yg selalu kutip brg terbuang..Al-fatihah..

  5. terasa jugak..yang ini sudah pasti cepat lambat sahaja..

  6. fuuuhhh…amalan tak cukup ni…
    byk benor terleka…

    angka tidak pnting…tp utk up kan amalan tu yg jd lbh pelupa…

    tq ingatkan…huhuhu…

  7. ajal maut xkire umor… aku takot mati…

  8. cepat atau lambat tetap ada penamatnya hidup kita kan..

  9. tetap rasa diri muda… sekian~ hoho~ ok fine gurau je…
    makin bertambah usia makin bertambah hari makin dekat kite untuk jumpa sang Pencipta..=)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *