Home » Motivasi » Anak Bulan Dah Besar

Anak Bulan Dah Besar

Malam ni bila pandang ke langit nampak dah bulan sabit..hehe.nampaknya anak bulan syawal dah besar..hehe.Kemeriahan aidilfitri masih terasa dan amalan kunjung mengunjung masih diteruskan.Semoga ikatan silaturahim semakin erat.
Berbalik cerita bulan,Kembali kita kepada ramadan yang telah kita tinggalkan..sedih tak? yer lah tinggalkan bulan yang penuh berkat..bulan di mana amalan kita dilipat gandakan.Tapi kenapa masa ramadan je..lain bulan macam mana?

Jadi segala amalan yang telah kita buat masa ramadan harus diteruskan dibulan-bulan seterusnya.Kalau masa ramadan banyak buat sedekah,jaga mulut dari berkata yang sia-sia,jaga mata dari memandang perkara yang tak sepatutnya dan macam-macam lagilah.Jadi bila ramadan dah berakhir takkan kita nak abaikan perkara itu.Teruskan apa yang telah kita amalkan..Tak gitu?

psst:sempatkah kita bertemu ramadan seterusnya?

Check Also

keputusan Piala Malaysia suku akhir kedua

Keputusan Piala Malaysia 2017 Suku Akhir Kedua

Keputusan Piala Malaysia 2017 Suku Akhir Kedua. Debaran pasti dirasai oleh lapan pasukan yang terbabit …

13 comments

  1. tu la sbaiknya, jgn sbb bulan mulia je smngat tmbh phala tp bila da hbis, menurun plak spatutnya diteruskan..tp yg duk masih leka tu, teruskn brusaha mnjadi yg trbaik bkn hnya bulan mulia malah smpi menutup mata..

  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

  3. bulan syawal ni masjid pon dah xpenuh dah. huhu

  4. kehidupan seharian kita byk dipengaruhi keadaan..bila ramai org buat mende tu, semangat tu secara x langsung turut lebih..

    istiqamah tu satu perjuangan..perlu betul2 kuat pegangan..kuat iman..mudah2an kita tergolong dalam golongan ni~ amiin..

  5. selamat hari raya. semoga kita dapat bertemu ramadhan akan datang 🙂

  6. Noriko Miyosyi Aizawa

    kite akan bertemu Ramadhan sekejap jerk lagik…
    sebab mase semakin terase cept…
    anak bulan jerk 3 hri raye dah besar…

  7. A y e s h a Ramlee

    semoga bertemu dibulan ramadhan akan datang, insyaallah 🙂

  8. uitt..kata-kata terakhir tu kiz..agak2 lah..haha..E-Book Percuma Panduan Pay Per Lead Versi Melayu

  9. kita patut istiqamah dalam beribadat.

  10. selamat hari raya tuan rumah ..apa nk buat nie..poket dh pokai

  11. setipa bulan adalah bulan ramadhan…

  12. masih lagi nak pose cam bln ramadan…kita pose 6 plak…:)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *